-
Sadece sevgi evliliklerin devamlılığında yeterli olur mu ? Konusunun seyirciye ne kadar cazip gelebileceği mülahazat hanesi açık olmakla beraber oyunun metninin bir hayli düzgün olduğu da bir gerçek . Şahin Irmak hatasız oynarken Melis Işıtan diyaloglarda kelimelerin artikülasyonlarında çok hata yaptı. Salondan ayrılan çoğu seyircinin hoşnut olmadığına kulak misafiri oldum ki oyun sonundaki cılız alkışlarda zaten bu durumu teyit etmekteydi. Her türlü oyun çeşitliliği olan tiyatro ile yoğrulmuş illerde izleme sırası zor gelir .puanım 5
-
Oyunda metin yetersiz, tempoda genel olarak tutturulamamişti. Aksayan yönler, orjinallikten fersah fersah uzak diyaloglar, klişe oyunculuklar derken, oyun, ortalama bir kıvamda da son buldu. Oyuncular elinden geleni yaptı diyemedim çünkü özellikle Şahin Irmak, Burhan Altıntop ile Çocuklar Duymasın'daki Haluk karakterinin karışımı oldukça klişe bir oyunculuk sergiledi. Kısaca ortalamayı aşmayan, izlenmese de olur diyebileceğim oyunlardan.
-
Demet Akbağ'ın oyunculuğunu izlemek için tercih ettiğim bu oyun, beklendiği gibi onun ustalığını gözler önüne seriyor. Kendisi hakkında olumsuz bir yorum yapmak elbette mümkün değil. Ancak oyunun anlatı dünyası, her ne kadar yaşam mücadelesi, yokluk ve Amerikancılıkla hesaplaşma gibi güçlü temalara yaslansa da, sürükleyici bir hikâye sunmaktan uzak.
1975 yılında geçen bir anlatı olmasına rağmen, bazı muhalif söylemler güncelliğini koruyor. Fakat bunların dışında, metnin ilgiyi ayakta tutacak derinlikte bir yapı sunduğunu söylemek güç. Mizah unsurları oldukça sıradan; diyaloglardaki espriler çoğu zaman tebessüm bile ettirmiyor.
Benim kişisel tercihim, izleyiciye yeni sorgulamalar kazandıran, toplumun yaralarına cesurca dokunan tiyatro oyunlarıdır. Bu bağlamda, metnin dramatik yapısının benim için yeterince çarpıcı olmadığını söyleyebilirim. Öte yandan, sahne tasarımının sadeliğine rağmen geçişlerin başarılı oluşu, oyunun teknik anlamda öne çıkan yönlerinden biri.
-
Bir Demet Tiyatro zamanından beri tekrara düşen Yılmaz Erdoğan'ın değişmeyen ve akışı/sonu çok belli olan babaanne hikayesi. Demet Akbağ'ın uzun yıllardır filmlerinde de izlediğimiz yaşlı kadın tiplemesini ve oynayış tarzını ezberledik artık. Demet Akbağ ve Salih Bademci'yi izlemek keyifli. Oyun bu kadar. Yeni birşey beklemeden giderseniz keyif alırsınız. Ben izlerken tekrar tekrar çekilen klasik senaryolu eski Türk filmlerinden birini izliyorum gibi hissettim. Bu açıdan düşününce o paraya başka oyun(lar) izlemeyi tercih ederdim.
-
Demet Akbağ’ı izlediğim için mutluyum, sadece o kadar.
He bir de ekrana yansıyan çizimler çok güzeldi hoşuma gitti. Hoşuma gitmeyen şeylerin temeli metinle ilgili, neden o metin? Günümüzde böylesine imkanlı bir tiyatro yapımı olarak bu imkanlarla neler yapılabilecekken gidip fi tarihinden bugünü asla yansıtmayan, bugüne bir şey söylemeyen bir metni sahneye koyuyorsunuz..
Seni Seviyorum İyi ki Ayrılmışız / YOLO Production