Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
ENKA Sanat’ın “Ortak Yapım” projesi kapsamında yapımcılığını üstlendiği, Gökhan Erarslan’ın kaleme aldığı Nuh’un Gemisini Aramak, babalarının siyasi duruşuyla hayatları belirlenen zıt kardeşler aracılığıyla aile mitini mercek altına DEVAMI alırken belleğimiz derinliğine hızla düşen yakın tarih fotoğraflarını gözümüzün önünden geçiriyor.
Oyunda babadan kalma eski bir kamyonetle doğdukları kasabaya doğru bir seyahate çıkmak mecburiyetinde kalan iki erkek kardeşin geçmişte bıraktıkları anıları birer birer hatırlamalarının hikayesini izliyoruz. Aynı çatı altında yetişip ayrı dünyalar kuran iki kardeş, ıssız bir bozkırda mahsur kalıyor. Kazananın olmadığı bu çatışma alanında küçük kardeşin nişanlısı ve seyircinin şahitliğinde birbirleriyle hesaplaşıyorlar. Akıllarında kalan resimlerde perspektifin, bakanın yeri doğrultusundaki değişimi dikkat çekiyor. Aileden olmayan ama aileye girmek üzere olan bir üçüncü kişinin varlığı, iki kişi arasındaki gerilimin nedenlerine başka bir bakış açısından kesitler sızdırıyor.
Yönetmen Ayşe Draz, Nuh’un Gemisini Aramak’ta seyirciyi “bellek”, “izleme”, “izlenme” ve “şahitlik” temaları üstünden yanılsama üzerine düşünmeye davet ediyor. Oyuncuların sahne üstündeki dünyayı nasıl inşa ettiklerini, kendilerini silerken nasıl birer karaktere dönüştüklerini gösteren; sahnenin yanılsama kuran ve bozan olasılıklarını araştıran oyuncul bir seyir deneyimi paylaşıyor. DAHA AZ GÖSTER