-
Ülkemizin ilk devrimci kadın yazarlarından Suat Derviş’in yazdığı ve diğer bir usta Gülriz Sururi hanımın uyarladığı, çok renkli, çok aktif ve çok muzip başarılı bir müzikal ! Yaftalı Tabut oyunu ile dikkatimi çeken Yönetmen Sayın Yelda Baskın hanımı da ayrıca tebrik etmek isterim.
1930 ve 40’lı yılların Arka İstanbul’u nu ve hayat kadınlarının zorlu yaşam koşullarını anlatan oyun özellikle müzikleri ve son derece başarılı orkestrası ile dikkat çekiyor. Devrimci yazar Suat Derviş’in politik eleştirisel dokunuşları ara ara hissediliyor. Zaman zaman tempo düşse de ara dahil 3 saat boyunca bayağı bir keyif alıyorsunuz oyundan. Bolca argo ve sınırlı müstehcen sahne de mevcut.
Cevriye rolündeki genç sanatçımızı çok beğendim. Son derece zor bir rolün üstesinden başarı ile gelmiş. Ayrıca Güllü rolündeki sanatçımızı da çok beğendim, inanılmaz bir efor sergiledi. Eskilerden Binnur Şerbetçiğlu’da yine farkını gösterdi. Kostümler, müzikler, ışık düzeni mükemmeldi.
Ama dekoru çok beğenmedim. 1930 İstanbul’u iyi verilememiş sahneye. Daha renkli ve daha Galata vari bir dekor olabilirmiş. Finali de çok belirsiz ve aceleye getirilmiş. Öyle ki oyun bitince orijinal romanın sonuna internetten tekrar bakmak zorunda kaldım. (Ki roman ile tiyatro oyunundaki sonlar biraz farklı !) Bazı repliklerin de müzikli – şarkılı şekilde olması gereksizdi. Bunlar oyunun olmayan yönleri idi.
Ara dahil 3 saat süren oyun nedeni ile dönüş plan ve programınızı iyi yapınız. Konu oyun saatlerinden açılmışken İSTANBUL ŞEHİR TİYATROLARINDAN 2 önemli ricamız var !
1) Lütfen eskiden olduğu gibi PAZAR GÜNLERİ 15:00 seansları YETİŞKİN OYUNLARI olsun.
2) Akşam seanslarının başlangıç saati 20:00’ye çekilsin.
Umarım Ayşegül hanım bu taleplerimize yanıt verir.
Gülmek, kahkaha atmak, eğlenmek, bazen de hüzünlenmek istiyorsanız bu oyunu muhakkak seyredin. Ama bilet bulabilirseniz tabii. Çünkü satışa çıktığı ilk 1 dakika sonunda bilet kalmıyor !
-
Çok ama Çok keyifliydi. Suat Derviş'in kalemine, Gülriz Suriri'nin bu kadar iyi müzikal uyarlamasına bayıldım.
Neriman Köksal ve Türkan Şoray performanslarının yanında Genç Cevriye harikaydı. Güllü, Topaç hele hele Sümbül Dudu aman aman bir harikaydı. Orkestra ile canlı canlı dinlemek çok çok daha güzeldi. Dekor bir efsaneydi. Oyuncular takılıp düşecek diye çok korksam da sahne geçişleri olağanüstüydü. 1.2. perde süre olarak dengeli olmaması ve finalin inanılmaz hızlıya gelmesi dışında inanılmaz keyifli ve güzeldi. Bayıldım.
-
Mükemmel bir uyarlama olmuş. Gülriz Hanım'ın metnine bağlı kalındığı için teşekkürler. Şahane oyunculuklar. Düşmeyen tempo, diyaloglar hiç sıkmıyor güzel bir şekilde akıp gidiyor. Ara ve selamlama alkışı dahil yaklaşık 3 saat 10 dk :)
1 saat daha olsa izlerdim. Yılın müzikali gibi görünüyor. Umarım çok uzun yıllar oynar ve tiyatro severler mahrum kalmaz bu oyundan. Biletler çok hızlı şekilde tükeniyor vaziyet alın :) Orkestra ya ayrı bir alkış gerekli. Tüm oyuncuların performansı çok iyiydi ama başta Irmak Hanım olmak üzere beni mest eden Yağmur Hanım ve Binnur Hanım oldu. Bu arada Ayşe Hanım'ında sesi çok iyi. Kostüm, dekor şahane. Döner sahne olması çok başarılı olmuş. Işıklandırmalar çok hoştu yıldızlı yıldızlı :)
çıkın çıkın gidin sayın tiyatro severler :)
-
O kadar iyi bir oyun ki. Nasıl anlatsam neresinden başlasam bilemiyorum. O kadar oyuna gittim ama bu oyunu izlediğim için kendimi şanslı hissettim. Küçük bir dönen bir platform üzerinde mekan değişikliği algısını o kadar güzel verilmişler ki. Oyunculuk, doğallık en üst düzeyde. Sesler müthiş. Akış bir an bile bozulmadı. Resmen izleyen değil oyunun bir parçası olduk. Üzüldük, sevindik, bir yakınımızın derdini dinledik sonra içtik, güldük eğlendik. Ben çok etkilendim. Anlatacak çok şey var ama gidip izlemek gerek. Herkesin mutlaka gidip görmesi gereken bir oyun. Binnur Şerbetçioğlu'na ayrıca bayıldım. O nasıl bir enerji! Yağmur Damcıoğlu'ndan bahsetmeyeceğim bile. Keşke böyle oyuncuları daha çok görebilsek. En sevdiğim sahne ise hamam sahnesiydi. Ellerinize sağlık. İyi ki varsınız.
-
Dört dörtlük bir oyun izledik. Dekor, ışık, kostüm, müzik, orkestra ve oyuncular harika bir performans sergilediler. Orkestranın canlı olması oyuna daha bir tat katıyor. Bütün oyuncular çok iyi ancak Yağmur Damcıoğlu ve Binnur Şerbetçioğlu'nun performansları yüzümüzde fazladan bir gülümse bırakıyor.
Eleştiri olarak söyleyebileceğim tek şey ise dönem oyunu olduğu için erkek oyuncuların saç ve sakalları döneme daha uygun olabilirdi.
Fosforlu Cevriye / İstanbul Şehir Tiyatroları