Evli çiftler arasındaki Aldatma, sadakat anlayışı, ayrılmalar, gidip gelmeler ve tek taraflı bağımlılıklar üzerine etkileyici bir dram. Kendisini birçok kez aldatmış olan kocasına saplantılı bir şekilde bağımlı olan Azra’nın hüzünlü öyküsü.
Yerli bir yazar (İnci Aral) ve bizden bir oyun olunca tabii konu evrensel de olsa daha ilgi çekici oluyor seyirci tarafında. Oyunun giriş kısmın konsept anlaşılıncaya kadar biraz sıkıcı. Kişileri, ilişkileri, konuyu ve formatı anladığınız an (Oyuncular birbirlerine değil seyirciye karşı konuşuyor oyun boyunca) oyun ilgi çekici olmaya başlıyor. Oyunculuklarda Azra rolünde Esra Akbaş ve Ferda rolünde Eray Cezayirlioğlu başarılı, cazibeli ve güzel baldız rolünde de Ceren Narinoğlu etkileyici. Sadece kız kardeşler fiziksel olarak biraz daha birbirlerine benzer seçilebilirmiş. 
Tek perde ve 80 dk. süren oyunda dekor çok sade ve ilginç. Her bir oyuncu için ayrılan 4 ayrı platform, ayaklı mikrofon ve sandalye var sahnede. Kostümler ve ışık desteği güzel. Arka plandaki video görselleri ise gereksiz buldum.      
Çevremizde maalesef artık daha da fazla görmeye başladığımız Aldatma ve Sadakatsizlik üzerine, yapılan yanlışların ve bağımlılıkların insanları hangi olumsuz noktalara götürebildiğini anlatan bir oyun.  
 
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    Fransız devrimi öncesi, Fransız zenginlerinin yaşadığı (ki devrime de sebep olan) şatafatı, ahlaksızlıkları, ikiyüzlülükleri, adaletsizlikleri ve çıkarcılıkları eleştiren bir Moliere komedisi. Oyun 17.yüzyılda yazılmış ama hala günümüzde bu rezilliklerin geçerliliğini koruması da ayrıca üzüntü verici.
Tek perde 1,5 saat süren oyunun 2 perdeye bölünmemiş olması bence en önemli eksisi. Çünkü özellikle ilk yarım saatte karakterleri ve oyun kurgusunu anlayana kadar sıkıcı bir süreç var. Girişte yazdığım özelliklere sahip Fransız zenginlerine karşı savaş açan, doğruluktan ve dürüstlükten ayrılmayan Alceste’nin zorlu mücadelesi ve güzel ama çıkarcı Celimene’e olan umutsuz aşkı anlatılıyor.  
Oyunculuklarda Alceste rolünde Emre Ön ve Celimene rolünde Fatma Nazlı Kurbal başarılı, etkileyici. Dekor 17.yüzyıl Fransa saraylarının şatafatlı bir salonunu tam olarak yansıtmış. Ama kostümleri ve makyajları özellikle belirtmem lazım, net olarak ödüllük. Kostümlerde ki zarafete ve ince detaylara hayran kaldım, oyunun web sitesinde sizlerde görebilirsiniz. Işık desteği yerinde ama müzik desteği zayıf kalmış. 
Geçmişte Fransız ve Avrupa Aristokrasinin yaşadığı, şimdilerde dizi ve sinemalarda gösterilen zengin ünlülerin yaşadığı pırıltılı ortamların gerçek yüzünü gösteren oyun, bu ortamlara heves eden özellikle genç ve hırslı nesillere önemli uyarılarda bulunuyor.
    
    
    
    
    
    
    
 
Sadakat / İstanbul Devlet Tiyatrosu