Kült bir eser ve bu kadar güçlü bir kadro varken nasıl bu kadar vasat bir oyun çıkar ortaya anlayamıyorum. İyi bir prodüksiyon evet ama malesef beklentiyi karşılamayan uzun bir oyun.
Oyuna bilet almak için açılır açılmaz koştum, çok heyecan ve beklenti dolu olduğum bir uyarlamaydı. Filmini çok severim ancak biraz karmaşık ve hareketli olduğundan sahnelenmesi nasıl olur diye de merak ediyordum. Ancak benim için gerçekten büyük bir hayal kırıklığı oldu. Benim gözümde sahnede en baskın hissedilen şeyin kaos olması, dikkati asla toplayabilen bir oyun olmaması sebebiyle puanı çok daha düşük ancak çok fazla emek verildiği belli olan koreografiler, dansçılar, canlı müzik performansları ve sahne ekibinin hakkını vermek istedim. Başrol olan Uraz Kaygılaroğlu ve Nezaket Erden'in ikisini de ilk defa sahnede izledim. Öncelikle enerjileri ve uyumları muhteşem, diyecek sözüm yok ama gel gelelim bir şeyler oturmamış. Oyun bize güzel bir görsel şölen, güzel bir müzikal sunuyor ancak Shakespeare ya da duygu adına pek bir şey gördüğümü söylemem. Bazı oyuncuların performansları çok abartılıydı; modernize etmek amacıyla eklenen bazı kısımlar konuların derinliğinden çalıp oyunu basit bir kaba güldürüye indirgiyordu. Sahnede genel olarak takip etmekte çok ama çok zorlandığım bir kaos hakimdi. Filmini seyretmemiş bir izleyicinin oyunu anlaması imkansıza yakın diye düşünüyorum. Ve oyunda gerçek/gerçek dışı ayrımı yapılmaması ve her şeyin tek perdede tüm oyuncular sahnedeyken sergilenmesi bu kaosa ekliyordu. Modernize etmek kavramına fazla odaklanılmış, oyunu oyun yapan kavramlardan uzaklaşılmış gibi geldi bana. İzlemesi keyifliydi, görsel bir şovdu -ki bu konuda en büyük payı dansçılar ve prodüksiyon üstlenmişti- ancak anlamak veya düşünmek için izlenecek bir tiyatro uyarlaması değildi.
Oyunu prömiyerinde izledim ve maalesef büyük bir hayal kırıklığı oldu benim için. Evet ortada büyük bir emek var, buna saygı duymak lazım, aşırı kalabalık bir kadro ile çalışılmış ama yine de gerek kurgusu gerek metni gerekse süresi benim açımdan rahatsızlık verecek derecede 'aşırı'ydı. Müsamere tadında bağırmalar, gereksiz yüksek oynamalar çok iticiydi. Özellikle Nezaket Erden çok beğendiğim bir oyuncu olmasına ve sırf onun için aslında ilk oyuna bilet almama rağmen AŞIRI coşkusu oyunculuğunun önüne geçmişti, sürekli hoplayan, zıplayan, çığlık çığlığa bağıran bir oyunculuk izledik, selamda bile oldukça tuhaf, profesyonellikten uzak bir ruh hali içerisindeydi. Uraz ise daha nötr bir performans sergiledi diyebilirim, oyunun gerekliliği sanki öyle bir karaktermiş ve cuk oturmuş gibi. Dans koreografileri oldukça zayıftı, az süre çalışılmış hissiyatı yarattı, ciddi senkron problemleri vardı, ama tabii bazı ünlü gazeteciler kızlarının de içerisinde yer aldığı bu prodüksiyonda asla hata göremeyip yerlere göklere sığdıramadılar. -tıpkı muhalif olduğu kesim gibi yanlışa yanlış diyemeyen klasik aydın kesim tavrı - . Özetle Alice müzikali tarzında büyük bir prodüksiyonla seyri zevkli bir iş yapılmaya çalışılmış ama ondaki bütünlük yakalanamamış maalesef, belki zamanla gereksiz kısımlar biraz kırpılarak daha akıcı, sade ve oturmuş muhteşem olmasa da normal bir yapım haline dönüşür. Ama sanatsal açıdan büyük beklentileriniz varsa kesinlikle pas geçmeniz gereken bir oyun.
Aşık Shakespeare / Çolpan İlhan & Sadri Alışık Tiyatrosu