-
Tek kelime ile İstanbul Ankara devlet tiyatrosu ortak ışık ve efekt gösterisi. Ses hakimiyetine güvendikleri Sükun Işıtan hanıma bel bağlayarak ortaya koydukları hiç seyirciyi sarmayan çoğu içi boş anlamsız sözcük dizinlerinden ibaret cümle yığınları ve kendinizi Etiyopya devlet sirkinde sanacağınız akrobatik gösteriler ve de estetik olmayan danslar oyunun özetini oluşturmakta . Sosyal koşulları gözönüne aldığınızda İstanbul ve Ankara devlet tiyatrolarının Anadolu diye kabul edilen Van , Konya, Erzurum ,Antalya , Trabzon, Bursa devlet tiyatroları önündeki uğramış oldukları hezimetlerden biri. Oyunu öneren , oyunda katkısı olan bireyler yoruma gerekmeksizin oyun sonundaki seyircilerin yüzlerine dikkat etseler zaten oyunu kendileri sahnelemek istemezler.ışık ve efektler nedeniyle oyuna verdiğim puan 2. Burda en önemli husus oyuncu hanımefendinin görevini takdire şayan bir şekilde yerine getirdiği. En bol zamanda bile ömür törpüsü
-
Olmamış bir absürt-postmodern deneme hissi verdi, yavan bir tat bıraktı, geçmişten bugüne daldan dala atlarken pat diye de bitiverdi. Özellikle şamatalı ilk yarıda konuşmalar da zar zor anlaşılıyordu.
-
Ne aslına uyulmuş ne de farklı bir yenilik getirilmiş, böyle olunca da "Tersine Dünya" "please stop the war" birleşimi bir eser ortaya çıkmış. Yazıldığı dönemde (kadın haklarının olmadığı) eminim topluma çok komik gelmiştir ancak günümüz için (bence) aynı şey geçerli değil. Çok emek verilmiş ama ben yetişkin çocuk oyunu izliyormuş gibi hissettim.
Not: Oyun teorisini biliyorsanız, "Tersine Dünya" oyununu da beğenmediyseniz izlemenizi tavsiye etmem, tam tersi durumdaysanız beğeneceğinizi düşünüyorum.
-
Ankara Küçük Tiyatro / 02.11.2024
Ucuz komedi olmuş.
Evet, emek verilmiş, dekor, danslar ve oyunculuklar fena değil ama ol(a)mamış bir oyun…
Ben şahsen kadınların erkek rolünü de oynamasını ve ucuz espriler yapmasını beğenmedim. Gözüm erkek oyuncu ve daha ciddi diyaloglar bekledi. Çocuk oyunu gibi bir şey olmuş bu. 4/10
-
Medea Material / İstanbul Devlet Tiyatrosu