Oyundan yeni geldim. Rüyadan uyanmış gibiyim. Oyunculuklar şahane. Afişi ilk gördüğümde ne yalan söyleyeyim, Aslı inandık olduğu için çekici gelmemişti. Aslının sosyal medyada oluşturduğu küçük karakterleri büyük büyük oynama hali bende önyargı oluşturmuştu. Fakat müzikalde büyük bir karakteri, küçük küçük oynayarak kuruyor, İnanılmaz.
Peykin şarkılarını bilmeseniz de şarkı kafasına çok hızlı giriyorsunuz. Ondan dolayı çekinip gitmezlik etmeyin???? sermet yeşil 11 yıldır sahnede izlesem diye beklediğim cağnım adamı ustabaşı olarak, hoca olarak aşırı beğendim ya. Başka oyunlarını da Ankaraya beklerz????
Büyük sahneyi epey iyi dolduran oyunda oyuncu ve müzisyenler neden sahnede olduğunu gayet biliyor, bu farkındalıkla performans sergiliyor. Peyk grubunun müziklerini yaptığı ve aynı zamanda performans da sergilediği müzikalin, grubun solisti İrfan Alış ile doğan bir prodüksiyon olduğunu öğrendim. Işıl Kasapoğlu’nun ortaya attığı bu hikayenin müzikal yapılması fikri, kendisinin harika rejisiyle ve Deniz Madanoğlu’nun kalemiyle birleşmiş, güzel bir gösteri ortaya çıkmış.
Aslı İnandık ayakları yere sağlam basan bir oyuncu ve tiyatroya fazlasıyla yakışıyor. Sahnede var olmasıyla beraber seyirciye yansıttığı enerjisi direkt dikkat çekiyor. Performansını seyredince kariyerine bir de müzikal eklemesi oldukça yerinde bir karar dedirtiyor. Metin büsbütün ağdalı değil, müzikal olması bu durumu anlaşılır kılıyor diyebiliriz. Nitekim öyle çok abartarak, romantik biçimde ezilen işçi sınıfını gösterip ilerlemeyi tercih etmemiş, aksine yalın bir anlatım ile sunuluyor. Hatta Hamiyet’i belli bir kalıba koyup alışılagelmiş bayağı anlatıma yer vermemişler. Seneler önce yine Madanoğlu’nun kaleminden çıkan “Yan Rol”ü seyrettiğimde de aynı hisse kapılmıştım. Net bir dili olan metinlerini iyi performanslara teslim edip karşılığını alıyor. Var olan bir derdin arkasına sığınıp mesaj verme kaygısıyla o durumdan fayda sağlamıyor. Bu analizden yola çıkarsak, “Hamiyet” için Deniz Madanoğlu’nu tebrik etmek gerekir.
Oyunda belli bir aşamada yaşanan kırılma sonrası Hamiyet’in giydiği pelerinin akabinde büründüğü bir ruh hali var. Bu anın devamında Aslı İnandık’ı seyretmek beni çok mutlu etti, gerçekten sahnede olması gerektiğini bir kez daha gördüm. Çevresinde yer alan oyuncular da kendisine pozitif anlamda yön vererek performansını daha iyiye taşıdı.
Peyk grubu ise müzikale iyi bir dokunuş yapmış, hoşuma gitti. Bence oyunu sırtlamalarına gerek kalmaması müzikal tiyatro için başarıdır. Salt şarkıların arkasına sığınıp iyi bir sonuç beklemek doğru olmazdı. Sonuca bakarsak, akşamınızı dolduracak ve gidilmesini önereceğim bir oyun olduğunu söyleyebilirim.
Hamiyet / MOM Yapım