-
Bugün Mecidiyeköy Büyük Sahne'de izledik, konu namına bir şey barındırmayan, dağınık, kurgusu olmayan bir oyun. Oyun ilerledikçe konuya hakim olacağınızı ve olay örgüsünün başlayacağını bekliyorsunuz ama bu asla gerçekleşmiyor. Sanki yazarın öylesine tuttuğu not defteri oyunlaştırılıp sahneye konmuş gibi parça parça piyesler sergileniyor hissi veren bir oyun. Kör göze parmak göndermeleri, bayık duygusal savaş karşıtı vaazları ve biraz Adorno biraz Sartre karıştıralım entellektüellerin alkışını alalım üstüne de bir parça Nazım ekleyelim duygusal milletimiz etkilenir denmiş gibi. Oyun bizi çok yordu, oyuncular kötü olmamakla hatta yetenekli olmakla birlikte tam bir oyunculuk sergilenebildiği de söylenemez.Oynamaktan çok mikrofonla bir şeyler anlatıldı çünkü. İnsan savaş ve modern toplum eleştirisi izlerken bile biraz yaratıcılık biraz tiyatral olay örgüsü ve incelik bekliyor açıkçası. Beklentim yüksekti, hayal kırıklığı yaşadım. Not: Girişte yakılan tütsüler de ön sıralardakiler için solunum problemi yaratabilecek seviyede bence, rahatsız ediciydi.
-
Çok uzun zaman önce izledim belki tiyatro anlamında eksikleri olabilir ama bana çok eğlenceli gelen oyun. Keşke tekrar yapılsa..
-
Dün izledim.
Çok kötü bir reji
Oyunculuklar çok kötü. Don kişot ve Sanço hiç olmamış. Katır rolündeki arkadaşın konuşması çok kötü. Hiçbir oyunculuk yok. Entellektüel, dilenci ve bankacı kadın dışında oyunculuk hiç yok. Sakın gitmeyin. Sakın önermeyin
-
Bugün izledim.. Öncelikle İstanbulda özel- amatör - profesyönel tiyatrolar içinde izlediğim en kötü reji hakkında biraz yazmak istiyorum. Oyunun sözde ismi “Donkişotun Yeni maceraları” ama ne donkişot var oyunda ne de bi macera. Oyun cenazelerde yakılan buhurdan kokusu yayan iki köle kadın tarafından ön oyunla başlıyor. Peki neden ? Sonra oyun başlıyor, köşede yardım isteyen bir kadın dekorun üstünde eski zamanlardan geldiğini düşünmemiz için giydirilmiş genç bir oyuncuya yaşlandırma makyajıyla görüyoruz. (Koskoca devlet tiyatrolarında donkişotu oynayacak olgun bir oyuncu yok mu? Varsa genç bir oyuncuya neden makyajla yaşlandırıyorsunuz?) don kişot çok yavaş ve ağır konuşması beni çok yordu. Hiç bir oyunculuk yok. Nasıl buraya geldiklerini bilmiyoruz.. kadına yardım etmek istiyorlar. Sanço panza rolündeki arkadaşın sesi duyulmadığı gibi kostümünün kötülüğünü anlatamam. Skeçlerde karınlarına yastık koyanlar daha kaliteli duruyor. Oyun da seyirci bölümlerinde ve sahnede sürekli bir devinim var ve ilgi odağı oluşturmak çok zor. Dekor çok karışık?Dramaturji olarak anlamsızlıklar ve konudan konuya atlamalar çok fazla. Seyirci nereyi izleyeceğini bilemiyor. Oyunda her şey karanlık. Reji izleyemedik. Anlam karmaşası çok. Oyuncuların yüzünü göremedik. Ortadan izlememe rağmen bir çok oyuncunun sesini duyamadım. Oyunda rejiye dair hiç bir yöntem, akım veya biçem söz konusu değil. Sahneye biraz kırmızı verelim biraz mavi hoooop atmosfer yaratıldı. Hayatımda izlediğim ve zamanımın bu kadar boşa gittiği başka bir iş görmedim. Tüm seyirci sıkıntıdan
Patlamak üzereydi. Sahnede sürekli anlamsızca kitaplar dizlip bozuldu. Neden ? Neden ? Neden ? Kostümlerin çoğu güzeldi. Dekor anlamsız bi derecede ne olduğu belli olmuyordu. Ve pavyon ışıkları mevcuttu. Yapılan makyajlar grotesk desem değil. Gerçekçi desem hiç değil. Anlam bütünlüğü sıfır.
Oyunculuk için söyleyebileceğim. Hiç bir şey yok çünkü oyunculuk yok. Yalnız tiratları olan kişiler doğaldı. Entellektüel. Punkcı kız, dilenci rolleri dışında diğer oyuncuların sahnede hiç birşey yapmadığı veya yapamadıklarını gördük ve anlamadık. Mikrofonlara neden insanlar konuşuyor anlamadım. Katır rolündeki kişinin tonlamaları, oyunculuğu çok kötüydü. Sançonun ezberi yok. Koro çok tiyatral. Müzikler neden rap ve neden finalde nazım Hikmet şiiri okunuyor? NEDEN?
Oyunda hiç bir şey anlatmayıp. Atmosferik bir yaklaşımın kötülüğünü nazım Hikmet bile kapatamadı. Devlet tiyatrolarında bu kadar kötü bir oyun ben izlemedim ve duymadım. Sakın gitmeyin. Gidenleride uyarın. Aklımdaki bi kaç soruyuda buraya yazayım.
Neden sanço panzo nun kostümü o kadar kötü?
Neden sürekli sahnede bir şey oluyor?
Neden Üslup birliği yok?
Neden sadece atmosfer yaratılmak için ışık kullanılmış?
Neden makyajlar kötü?
Neden genç oyuncular yaşlandırılmış?
Neden sallanan bir kadın var?
Neden askerler rap söylüyor?
Neden bütün oyun seyirciye doğru mikrofonlarla anlatılıyor?
Neden oyunculuk yok?
Neden sanço gitar çalıyor?
Neden oyun karanlık?
Neden çingeneler zamanından mumlar çalınmış?
Ve en önemli sorum neden böyle bir oyun var ?
-
Bu akşam Torun Center'da izledik. Ben hayatımda bu kadar kötü, kopuk, kostüm ve dekoru alakasız bir oyun görmedim.
Hemşire ablamızın sürekli frikik vermesi de ne izlemeye geldik biz diye düşündürmeden edemiyor, en ön sıradaydık ve çıkışta öğrendiğimiz üzere buna maruz kalan herkesi çok rahatsız etmiş bu durum..
İzlenmez gerçekten kitap dağıtıp toplamalarından da gına geldi, en öndeydik bir an bütün kitapları alıp aşağı atasım geldi daha fazla uğraşmasınlar diye.
Olmamış oyunculuklar kötü, metin kötü, inanılmaz kötü.
Not: Duman ve salonun sıcaklığından da bir ara ölüyoruz zannettik.
Don Kişot'un Yeni Maceraları / İstanbul Devlet Tiyatrosu