-
Tüm tiyatro severlerin (artı 16 yaş) severek izleyecekleri güzel bir Kara Mizah piyes.
Metin, konu, reji, dekor, cast, dramaturji, oyuncu performansları, kostüm... hepsi çok başarılı. Tavsiye ederim.
Şehir Tiyatroları'na defalarca yazdığım ama maalesef hiç cevap alamadığım şikayetim; Bir sonraki ayın biletlerinin tamamı aynı gün/saat içinde satışa çıktığı için sistem kilitlenebiliyor, birçok oyuna satışa açıldığı saatte bile önlerde yer bulmakta zorlanıyoruz, bir oyuna bilet alsak sonrasında başka bir oyuna almak istediğimiz zaman salonun çoğu satılmış görünüyor. İBB bilet fiyatları DT dahil tüm tiyatrolardan ucuz olduğu için ya alanlardan bazıları hiç gitmiyor (Tamamı satılmış çok popüler oyunlarda bile çok boş koltuk oluyor) ya da aldıktan günler sonra biletlerini iptal ediyorlar. Bunun en basit çözümü DT sistemini uygulayarak oyun tarihinden 13 gün önce satışa çıkması (AKM 1 ay önce).
-
Harika bir metin seçimi , sorgulatan ve tüm gerçekleri gözler önüne seren bir oyun. Torben Betts’in bu yenilikçi , çağdaş , şahane metnini seyirciyi oyundan koparmayan bir rejiyle sahneleyen Nihat Alpteki başarılı bir iş ortaya koymuş. Her detayıyla etkileyici. Bu oyunun ele aldığı mesele hepimizi ilgilendiriyor. Dünyanın neresinde sahnelenirse sahnelensin anlaşılabilecek bir metin. Aslında kültürel olarak farklı gözüküyor olsakta , çokta farklı değiliz değil mi ? Bu oyunda hem bolca yer yer kahkahalarla gülüp eğlenebilirsiniz , hemde oyun boyunca her şeyi düşünüp sorgulayabilirsiniz. İyi ki varsın Tiyatro !
-
Uzak diyarlarda yaşayan 2 ailenin, hayata bakış açıları, düşünceleri, hayattan beklentileri, keyif aldıkları ya da almadıkları konuları ile birlikte bu kadar tanıdık olması tesadüf mü?
Farklı kültürlerin çatışmasını izlediğimiz ve bunun bir "kedi" metaforu üzerinden çok iyi bir reji ile aktarıldığı iyi bir oyun olduğumu söyleyebilirim.
Komedi unsurlarını dramatik hikaye içerisinde çok iyi kullanmışlar ve oyunculuklar çok doğal. Sadece hikaye biraz "hard". Afişinde de yer aldığı üzere oyun artı 16 olarak oynanıyor. (Özellikle çocukları ile tiyatroya giden ailelere 7863. kez yeniden sesleniyorum. Bu oyuna çocuğunuzla gitmeyin. Kendinize, çocuklarınıza ve diğer izleyicilere boşuna haksızlık etmeyin.)
Gülmek, düşünmek ve hayata dair bazı iç muhakemeler yapmak için iyi bir oyun.
İzleyiniz.
-
Çok beğendim ve keyifle izledim
-
Yazar Torben Betts'in iki komşu aile üzerinden sınıfsal farklara çok yönlü değindiği oyun "YENİLMEZ" ülkemizde ilk kez, İBBŞT bünyesinde Nihat Alpteki rejisi ile sahnelenmeye başladı.
Ekonomik kriz yüzünden işinden çıkarılan Oliver ve ressam eşi Emily, hem daha düşük bütçeli bir yerde yaşamak zorunluluğundan hem de Emiliy'nin çocuklarını insanlarla kaynaşabileceği bir ortamda büyütmek istemesi nedeniyle Londra'dan taşınmak durumunda kalmışlardır.
Yeni muhitlerindeki komşuları ile tanışmak adına attıkları ilk adımda bir akşam futbol ve bira tutkunu eski donanma aşçısı, şimdinin postacısı Alan ve onun diş kliniğinde çalışan eşi Dawn'ı misafir ederler.
Çiftlerin arasındaki politik, sosyal, kültürel farkların gün yüzüne çıktığı akşamın devamında gelişen iletişim, taraflara bazı ortaklıklarını göstereceği gibi yaşanan kedi ölümü, aldatma olaylarlarından sonra oyun bambaşka bir finale evrilir.
Oyunda işlenen savaşa gönderilen askerlere dair Emily ve Alan arasındaki tartışma hepimizi ilgilendiren cinsten. Öte yandan travmalar neticesinde şekillenen bireyler ve onların tarafı olduğu ilişkileri gözlemlemek adına da iyi veriler sunan oyunun dekor mantığını pek sevdim. Evin kolon ve çatısını oluşturan sabit ışıklı yapının ortasındaki ev dekoru biz salonda iken taşındı, oluşturuldu. Oyunun finalinde çiftin başka eve taşınma hikayesi ile de o dekor geri toplandı.
Oyunun temelindeki dram esprili donelerle dengelenmiş. Bunun en çok yaşandığı sahneler; Alan'ın, kedisi "Yenilmez"in resimlerini yapıp Emily'nin fikirlerini sorduğu ve Emily ile Oliver'ın içkiyi fazla kaçırdıkları sahneler.
Sahneler arasındaki geçiş, kostüm seçimleri, genel olarak reji dengeli, başarılı. Oyunculukların hepsi övgüye değer. Özellikle Nurdan Kalınağa ve Gökçer Genç'in sarhoş yorumu çok doğal ve iyiydi.
İnsan ilişkileri söz konusu olunca işlenmemiş ne kaldı ki denebilir. Ancak aşina halleri farklı, yeni metinler üzerinden izlemeyi özledim. Bu sebeple oyun seçimi için ayrıca teşekkür etmek isterim. Yeni oyunun yolu uzun, alkışı bol olsun.
Yenilmez / İstanbul Şehir Tiyatroları