-
Öncelikle sırf belirli bir oyuna en yüksek puanı verip üstüne olumlu yorum yazabilmek adına bu sitede profil açan, toplamda en fazla bir/iki oyuna yorumda bulunmuş troll kişileri ayırt ederek yazacaklarını göz ardı etmenizi naçizane tavsiye ederim. Bu tarz kişiler biliyorsunuz ki özellikle özel tiyatro oyunlarındaki yorumlarda yer yer karşımıza çıkmaktadır ancak her yerde olabilirler.
Dekor ve kostüm haricinde her boyutuyla baştan aşağı amatör, prova tarzı bir şeydi izlemeye çalıştığımız..Şeydi diyorum çünkü tanım bulamıyorum. İlk yarı bitiminde salonu terk ettiğim bu şey asla ne bir müzikal ne bir oyundu, hiç bir şeydi. Beğenmediğim bir esere dair yorum yaparken ağır bir dil kullanmayı sevmiyorum, elbette arkasında bir emek yatıyor ancak sunulan bu şey her ne kadar amacı bu olmasa da izleyici ile alay etmektedir. Bu kadar da olmamalı yani.. Seyirciye izlettirilen şeyin kayda alınıp ekipçe izlenmesi durumunda sanatçılarımızın da bu ve gelecek eleştirilere hak vereceğini düşünüyorum.
-
AKM tiyatroda izledim. İyi bir bütçe ayrılmış olmalı, geniş kadro ve canlı müzik opsiyonları kullanılmış. Sonuç ise felaket. Alkışlamadan çıktım. Yazık verilen emeğe, bütçeye. Ses sistemi kötüydü ama daha iyi bir ses sistemi ile da kurtarılamayacak bir oyun. Karakterler bir yerlerden copy paste edilmiş. Oyunun bütününde bir uyum sağlanamamış. Bir de aşkım aşkım bölümü var ki cinnet geçirtecek cinsten. Yani olmamış demek bile fazla bu oyun için. Müzikal değil bir kakofoni. Gerçekten ne yapmak istediler de bu ortaya çıktı diye düşünüyor insan.
Halbuki böyle güzel bütçe ile neler yapılırdı.
-
Devlet tiyatrolarında bu denli amatör, bu denli vasat yapımları izlemek, en hafif anlamda beni hayli üzüyor. Danslar senkronize değil, vokal performansları ortalamanın altında, hikaye sönük, karakter ve replikler hayli bayağı, koreografi sıradan, renksiz... Süreyya Operası'nın muhteşem atmosferi, ışık setinin güzelliği, dekorun çekiciliğine rağmen, yani liseli temsillerden fena -zira bizim mektepte daha lisedeyken çok daha başarılı işler izlemişliğim var- bir çıktı sahneye konmuş. Hakikaten üzülüyorum, devlet tiyatrosu neden bu kadar vasata boyun eğer halde?! çok üzgünüm.
-
Kalabalık bir kadroya sahip oyunun dekoru Süreyya Opera’sının da atmosferiyle birleşince insanı içine çeker nitelikte.
Oyun içerisinde bir orkestranın olması ve dekor dışında maalesef iyi bir şeyler bulmaya çalışsam da bulamadığım bir oyun olmuş.
Kalabalık bir kadro, replikler arası müzikten ziyade müzik arası replikleri olduğu, bence gereğinden fazla kalabalık olan bir ekiple hazırlanmış. Ne yazık ki oyun arasında salondan çıkan fazlaca seyirci de bulunduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.
Üzülerek devlet tiyatrosunda çok daha oyunlar izlemiş biri olarak TangoPera için aynı şeyi söylemem mümkün olmayacak.
Çok büyük emek ve bütçe verildiği aşikar ancak maalesef olmamış, oturmamış bir oyun…
-
Daha kötüsünü izlememiştim diyebilirim çok rahatlıkla. Devlet tiyatrolarının bu kadar imkanı varken, o kadar güzel metinler sahneye konabilecekken bu oyuna bunca para harcanıyor olması çok tuhaf gerçekten... Onca emeğe yazık. Bu kadar oyuncu karşısında "ben ne yapıyorum burada?"sorusunu sordurdular maalesef. Ne oyunculuk vardı takdir edilesi, ne metin... Diğer taraftan müzikale gidiyorsunuz ama sesler kötü, müzik kotu, şarkı sözleri daha da kötü... Kendi adıma üzüldüm bunca emeğe... Ne oyunlar vardı, ayakta alkişlanasi, bir sezon sonra kaldırdılar. Böylelerini ise sürdürmekte ısrar etmeleri çok tuhaf. Doğru kelime nedir bulmakta zorlanıyorum ama izleyici olarak bizimle alay ediliyormuş gibi hissettim. Cok yazık.
TangoPera / İstanbul Devlet Tiyatrosu