Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Fransız Devrimi’ne bakış açımı değiştiren perspektifte ilginç bir metin. Lauren Gunderson çok sağlam bir meta tiyatro örneğini zamansız ve mekansız bir biçimde satırlarına taşımış. Reji tercihleri ve birbirinden başarılı oyunculuklarla taçlanmış enteresan ve çok özgün bir oyun. Giyotinle idama giden, gerçek hayatta hiç karşılaşmamış dört kadının hem ölüme meydan okuyan, hem de ölüme kahkaha atan ve birbirlerine dokunan hikayeleri. Sezonun en iyilerinden olmaya şimdiden aday. Zeliha Gürsoy (olympe de gouges) ile genç oyuncu Merve Güran’ın (charlotte corday) yorumlarını özellikle çok beğendim. Sahne ve ışık tasarımına da ayrıca vurgu yapmak gerekir. Her iki tasarım da şimdiye kadar izlediğim oyunlar içinde zirveye aday.
Fransız Devrimi’ne bakış açımı değiştiren perspektifte ilginç bir metin. Lauren Gunderson çok sağlam bir meta tiyatro örneğini zamansız ve mekansız bir biçimde satırlarına taşımış. Reji tercihleri ve birbirinden başarılı oyunculuklarla taçlanmış enteresan ve çok özgün bir oyun. Giyotinle idama giden, gerçek hayatta hiç karşılaşmamış dört kadının hem ölüme meydan okuyan, hem de ölüme kahkaha atan ve birbirlerine dokunan hikayeleri. Sezonun en iyilerinden olmaya şimdiden aday. Zeliha Gürsoy (olympe de gouges) ile genç oyuncu Merve Güran’ın (charlotte corday) yorumlarını özellikle çok beğendim. Sahne ve ışık tasarımına da ayrıca vurgu yapmak gerekir. Her iki tasarım da şimdiye kadar izlediğim oyunlar içinde zirveye aday.
Başta 3 oyuncunun da neden kostümlerle alakasız bir şekilde aynı marka spor ayakkabı giydiğini sorguladım. Sonra zaten oyunculardan ikisinin kostümlerinin de eğreti durduğunu fark ettim, üstlerine oturmamıştı. Betül Arım sahneye girene kadar oyundan kopmaya başladım. Ancak kostümü, ses tonu, duruşu ile oyunda Betül Arım öncesi ve sonrası bambaşkaydı. Bir süre geçtikten sonra uzun diyaloglar ve şiirsel konuşmalar havada kalıyor, seyirciye geçmemeye başlıyor. Tek perde yazan oyunda birden 10 dakika ara vermeleri ve zaten oyunun geç başlaması ile teknik olarak da bir sorun olduğu hissi seyircilere yansıdı. Sonunda bir olmamışlık hissi ile bitti. Emek verilmiş, Betül Arım'ın varlığı ve tecrübesi artı puan fakat bu sebepler bile olmamışlık hissini engellemeye yetmemiş.
Büyük Zarifi Apartmanı / İstos Sahne