Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Oyunu Mecidiyeköy Sahnesi'nde seyretmiştim konu olarak milletimizin empati kurabileceği bir yapıya sahip fakat Eylül hanımın sesini 3. sıradan zor duyduk kendisi çok doğal sahneye yakışıyor fakat doğal olacağım diye oyunda var olan tüm renkleri kaybetmiş. Oyunun bir çok yerinde değişim var fakat kendisinde bu değişimleri göremiyoruz bu çok büyük bir kayıp aynı zamanda sesinin çıkmaması seyirciyi zor duruma düşürüyor...Dekor çok güzel fakat abartılı. Oyunun diğer oyuncusu Rüyam hanımı daha önce (Sersem Kocanın Kurnaz Karısı, Karmakarışık ve Giydirici)'de seyretmiştim genel anlamda başarılı bir oyuncu Parmak'ta ise; seyirciye karşı konuştuğu yer oyunun en vurucu yeriydi...Yer yer tekrara düşen ve doğallık adı altında ses probleminin, renklerin yok olduğu bir oyun bunu bilerek gidin...
Sanatsal kaygılarınızı tatmin edecek bir oyun değil , fakat oyuncular çok başarılı takım ruhunu iyi yansıtıyorlar Eylem Yıldız yerine Şebnem Bilgeer'i seyrettik bu sezon değişmiş sanırım güzel bir karar zıtlıktan doğan komedi seyirciyi güldürüyor zira Eylem Yıldız'ı bir kaç kez başka oyunlarda seyrettim (Kadınlarda Savaşı Yitirdi, Aziz Dostum Çehov ve
Coriolanus) hep aynı tarzda oynuyor yetersiz. Oyundan önce başlayan canlı müzik seyirciyi oyuna hazırlıyor yönetmen bunu iyi düşünmüş , Devlet Tiyatrolarının abartı dekorlarından sonra gördüğümüz dekor basit şeylerle iyi işler yapılabileceğini seyirciye gösteriyor açık biçim oynanması da hoş eğlenmek istiyorsanız gidip seyredin çok bir şey beklememek umuduyla elbette.
Bergman tarzını seviyorsanız oyun size fazlasıyla hitap edecektir. Zeynep Erkekli ''Viktoria''yı başarıyla canlandırıyor bazı anlarda fazla gerçekçi oynuyor . Alfred ile hesaplaştığı sahne oyunun en güzel ve vurucu kısmıydı diyebilirim fakat şöyle bir durum gözardı edilemez oyunun dekorunda trabzanlı bir merdiven kullanılmış bu mekansızlık kavramını iyi simgeliyor olabilir fakat oyuncunun fiziği buna pek uygun değil, yönetmen oyuncuyu defalarca o merdivenlerden indirip, çıkartmakla nefes nefese kaldırmakla neyi amaçladı gerçekten bir soru işareti oyuncu zorlanıyor ve oyuna hiç bir şekilde hizmet etmiyor bazı yerlerde Zeynep hanım fazla teatral kalıyor fakat bütününde oyunculuğu çok başarılı oyuna sezon içinde şans verilebilir...
Parmak / İstanbul Devlet Tiyatrosu