Son dönemlerde izlediğimiz en başarılı oyunlardan biriydi. "Şahika Tekand imzası taşıyan her oyun görülmelidir" şeklinde kendimize koyduğumuz bir kural vardı, ne derece doğru bir kural olduğunu bir kez daha teyid etti bu oyun. İzleyicide temel bir mitoloji bilgisinin varolduğunu varsayarak ilerleyen oyun, çok güçlü bir metin üzerinden inanç, güç, insan olma üçgeni çerçevesinde hayatı ve değerleri sorgulatan bir deneyim yaşatıyor izleyiciye. Arda Kurşunoğlu ve Nedim Zakuto'nun büyük bir disiplin çerçevesinde ilerleyen performansları büyük bir alkışı hakediyor. Bir süredir tekrara düşmüş olan ve vasatlığa doğru hızla ilerleyen oyun bolluğu içinde, bu eser bize pırıl pırıl parladı ve leziz bir tiyatro deneyimi yaşattı, emeği geçen tüm ekibe gönülden teşekkürler.
Oyunun konusu ilgimizi çektiği ve aldığı 4 ödül cesaret verdiği için gittiğimiz bu eser bizi çok hayal kırıklığına uğrattı. Öncelikle oyunculukları beklentileri karşılayan derecede yeterli bulduğumuzu belirtmeliyim. Bizim için sorun yaratan esas tiyatro metniydi. Her ne kadar "yılın en iyi oyun yazarı" ödülüne layık bulunmuş olsa da, pedofiliden faili meçhul suikastlere, basın özgürlüğünden mutsuz evliliklere, dolandırıcılıktan sosyal medyaya, yapay zekaya kadar yayılan geniş bir yelpazeyi 70 dakikalık süre içinde hicvetmeye çalışmanın beyhude bir çaba olduğunu ortaya koyan bir metin var bu eserde. Üstelik verilen eleştirel mesajlar da rafine bir incelikle değil, daha ziyade televizyon skeçleri mahiyetinde ortaya çıkıyor. Biz büyük hayal kırıklığı yaşadık.
Ölüyor Mu Ne? / Studio Oyuncuları