Oyun hakkında övgüyle bahsedenler kervanında olmasam da bugüne dek gördüğüm, yüzlerce oyuna kıyasla sert bir yergide bulunmam haksız kalır.
Yazar ve rejisörün aynı isim olan Semih Değirmenci’de birleştiği oyunda en önemli eksik, dışarıdan bir bakışın sağlanamamasıyla ortaya çıkan sorunları görememekti. Oyunun; vergi yaklaşımıyla tüketim nesnelerini, bellek bağlamında fişler kullanarak terapi odasında ele alan özgün çıkışı, metin yapısındaki stereotiplerin kurulumuyla etkisini yitirdi. Hikaye akışının doğru bir şekilde kontrol edilmemesi sebebiyle, seyircide ilgiyi yükselteceği yerde azaltan devinimi; sahne geçişi, hareket, metin ve teknik görsellikte denge sağlayamadı. Talha Kaya rolü için biçilmiş kaftan olmadığı gibi, karakteri aktarma becerisi reji dinamikleriyle zayıflatıldı. Bu nedenle, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi gereken noktaları bulunan Devlet Baba’da bu akşam, ulaşabileceği potansiyelin altında kalan bir oyun sunuldu.
Devlet Baba / H6 Act