Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Merve Dizdar oldukça büyük oynamış. Performansını beğensem de bu kadar böyle yüksekte kalma çabası biraz inorganik hissettirdi. Merve Hanım zaten büyük oynuyorken Kerem arslanoğlu nötr olması gerektiği kadardı, bu ikisi hariç hariç diğer oyuncuların tamamı oldukça silik bir noktada kalmış gibi hissediyorsunuz. Bireysel performansta bir problem yoktu fakat sanki Kerem Bey sıfır noktası seçilmiş de Merve Hanım büyüdükçe diğer roller küçülmüş. Bomboş dünyada gerçeklikten kopmak için gittiğin oyunda oyunu oynayanın gerçekliği tatmak için oynadığından bahsetmesi güzel bir tezat sunuyor. Metin dolu dolu, bağımlılığından arınmaya çalışan bir keşin hikayesi denip geçilemez kesinlikle. Reji de sahne de dekor da gayet başarılı idi, tabi orijinaliyle birebir aynı düzen tercih edilmiş, yani ekstra bir yorum yok bunu görünce biraz tadım kaçtı ama asıl tadımı kaçıran müzik oldu. Salonun ses sisteminden mi, boyutundan mı bilmiyorum oldukça gürültülü bir yapı oluşturdu müzik sekansları. Bunu oyuna tempo katmak için mi yaptılar emin değilim.
Hem dekor hem oyunculuklar hem de reji dans ve kareografi konularında gayet başarılı idi. Fakat aynı bileşenler iş hikaye anlatımına gelince aynı uyumda değildi. Aslında hem Nezaket Erden hem Uraz Kaygılaroğlu kendi özellerinde başarılıydı, yine de oyunun sarkmasına engel olamamışlar. Gerçekten bu kadar uzun olmasına ihtiyaç var mıydı mesela, bunu sorguladım. Çünkü tempo sorunlarından ötürü oyuna bir bütün olarak bakamıyorsunuz. Oyun tam elinizden tutup gidecekken, her şey zaten anlaşılıyorken bir anda mesaj kaygılı bir yöne kırabiliyor mesela direksiyonu. Metnin ham haline baktığınızda ucuz bir romcom olmasından endişem çok büyüktü. Yer yer bu endişemi doğrulayan bir yöne gitse de tümüyle bu eksende kalmamasından memnun oldum. Beklentinizi ayarlayıp ona göre seyretmeniz gerekiyor.
Ben kitabı okumadan izleyenlerdenim. Aslında ilgi çekici denebilecek bir olay örgüsü izleyeceğinizi düşünerek başlıyorsunuz. Baştan sona yaşanan her şey karakterin son sahnesine hizmet ediyor bunh görüyorsunuz. Ben Emin Alper'in yönettiğini bilmesem de kendine has anlatısını hissedebildim oyunculuklar da buna etmesi gerektiği şekilde hizmet ediyor aslında. Ancak bu hikayeyi kara komedi türünde anlatma tercihi bence oyunun temelindeki problem.
İnsanlar Mekanlar Nesneler / IdPro