Öncelikle, son 2 yıldır Devlet Tiyatroları'nın Haziran ayının sonuna kadar oyunlarını sürdürme uygulamasını bir izleyici olarak çok sevdiğimi söylemem gerek. Seyirciler olarak bu durumdan hayli memnunuz ama umarım tiyatro emekçileri için de sıkıntılı bir durum yaratmıyordur. Oyuna gelince, ilk olarak bu oyunun büyük sahneli bir salonda, yani sadece AKM'de oynanması gerekli bence. Bizim Mecidiyeköy Büyük Sahne'de izlediğimiz temsilde; dekor, oyuncular, dansçılar derken sahne o kadar tıkış tıkıştı ki, sahne tasarımının derinliği kaybolup gitmişti. Üstüne bir de ses problemi vardı ne yazık ki. Dördüncü sıradan bile oyuncuları duymakta zorlandık maalesef. Oyunu izlerken, eseri okuyup da gelmediğime hayli hayıflandım, çünkü o kadar sık,(acaba burada yazar gerçekten bunu mu kastetmişti) diye geçirdim ki içimden. Çok emek verildiğine eminim ama o kadar bildik , klişe bir tarzda sahnelenmişti ki bu sezon en sıkıldığım oyunlardan biri oldu. Nitekim, Mayıs ayında izlememe rağmen, buraya yazmak için oturduğumda oyuna dair çok sınırlı şey hatırlayabilmem de , oyunun en azından bende hemen hiç bir etki bırakmadığının somut göstergesi sanırım. Oyunu seyretmek görmek isteyenlere önerim oyuna gitmeden önce eseri okumaları ve mümkünse AKM'de izlemeleri. (19 Mayıs 2024-Mecidiyeköy Büyük Sahne)
Çok uzun bir süredir ağırlıklı olarak , oturma düzeni hiç beğenilmeyen Mecidiyeköy Stüdyo Sahne'de oynandığı için epeydir Üsküdar Stüdyo Sahne'ye gelmesini beklediğim bir oyundu Bay Z.Gerçekten de son dönemde en ilgiyle izlediğim oyunlardan biri oldu. Türkiye'de çok fazla tiyatro yazarımız yok ne yazık ki, var olan yerli oyunlarımız içerisinde de bu tarz akıl yürütmeler içeren, gerilim dozu ağır basanların sayısı da yok denecek kadar az. O nedenle bu tarzda yazılmış yerli bir oyun olması niteliğiyle bile izlenmeye değer. Oyunculuklar gayet başarılıydı, oyunun temposu ilgiyi hep canlı tuttu.Üsküdar Stüdyo Sahne'de , seyircilerin , sahnede oyuncuların hemen yanı başında oturtulduğuna ilk kez bu oyunda tanık oldum. O kısımdaki seyirciler oyunun içine daha da fazla girebilmişlerdir diye tahmin ediyorum. Oyunla ilgili eleştirilebilecek 2 unsurdan biri bence dekoruydu.Sahne tasarımı , yaşanan gerilimi, köşeye sıkışmışlığı biraz daha iyi yansıtabilen, daha kasvetli şekilde olabilirdi. Diğeri de hemen her izleyicinin dile getirdiği final bölümü. O kadar aceleye getirilmişti ki, hemen hemen tüm seyirciler oyunun bittiğini idrak edemedi.Ancak herşeye rağmen, kesinlikle ilgiyi hak eden bir yapım...(Üsküdar Stüdyo Sahne-03.04.2024)
Kapıların Dışında / İstanbul Devlet Tiyatrosu