Bunca yıl tiyatro takipçisiyim. Tiyatro da sergiledim. İlk defa bir oyunu alkışlamak gelmedi içimden. Gittiğim her oyunun hikayesi iyi değildi. Ama oyuncusu ile sahne geçişleri ile hikayeyi işlemesi ile izlenilirdi. Kimisinin sadece hikayesi izletti. Bu oyun maalesef Sabahattin Ali' nın eserini reklam malzemesi yaparak seyirci topluyor. Ben de genelde yorumları okuyarak giderim oyunlara. Ama bu sefer kardeşim spontane bir şekilde aldı biletleri. Yoksa asla zamanına değmezdi. Ücretsiz bile olsa gelinmez bir oyun. Nitekim ucretsiz oyunlara da gitmişliğim çoktur. Ama 2018 den beri aynı yorumlar var. Bire bir katılıyorum. Oyuncuların emeklerine sağlık diyeceğim ama biri bile aksaklıkları düzeltmeye çalışmaz mı? Yorum yapmayacaktım; fakat 5 yıl önceki eleştiriler hala haklılığını koruyorsa yazık gerçekten. Hele ki Kadıköy Halk eğitim Merkezi yetkilileri oyun oynanırken 20 dakika sonra nasıl seyirci alabiliyorsunuz gerçekten hayret verici. Sahne geçişleri uzun ve sık, müzikler alakasız... Yorumlar sonuna kadar haklı. Üzgünüm. Evet kitabın kendisi de durağan bir kitap fakat uyarlama dediğimiz şey de zaten kitabı sahneye uygun hale getirmek. Hareketlendirmek için yersiz yersiz şakalara deginmiyorum bile. Oyunun ikinci kısmı yine biraz daha iyiydi. Ama genel anlamıyla kötü bir oyundu. Tüm bu olumsuz yorumlara rağmen Maria Puder' i canlandıran oyuncuya saygılarımı sunuyorum.
Muhtemelen ben bunları yazarken oyun bitmiştir, bilemiyorum. Hayatımda ilk defa bir tiyatro oyununun arasında salonu terk edip eve döndüm.
Anlatıcı karakterin hiçbir imla ve vurguya yer vermeden, nefes almadan repliklerini söylemesiyle başladı rahatsızlığım. Tiyatrodan ziyade hızlı okuma yarışmasına katılmış gibiydi. Bu durumdan dolayı oyundan zaten kopmuşken, üstüne ardı arkası kesilmeyen dekor değişiklikleri geldi. Sahne süresinin iki katı karanlıkta dekorların değiştirilmesini izledik. Birinci perdenin sonuna doğru, yine bir dekor değiştirme arasında, anlatıcı kişi sesli kitap olarak dinletildi. Sonunda düzgün diksiyonda dinleyeceğim diye sevinmeye kalmadan fark ettim ki, sesli kitabı da yanlış yerden başlatmışlar.
Size 'tamam bu oyun sahnelenmeye hazır ve uygun' tatminiyetini yaratan unsur neydi bilmiyorum ama izleyici için para ve zaman israfıydı sadece. Kadıköy Halk Eğitim merkezi gibi bir kurumda ben hiçbir zaman oyunun yorumlarına bakıp bilet almamıştım, orada oynanan bir oyunun bu kadar vasat ve ehemmiyetsiz olabileceğini düşünmemiştim. Tiyatroya ve Kadıköy Halk Eğitim Merkezine olan güvenimi sarstınız.
Kürk Mantolu Madonna / İstanbul Tiyatro Topluluğu