-
Oyunun prömiyerinden az önce çıktım. Başından itibaren youtubedem video izliyormuş gibi hissettiren seyirciyle oyuncu arasina giren bir mikrofon var. Seyirci kitlesi herkesin gördüğünde saygı duyacağı entelektüel insanların bol bol bulunduğu ama oyun anında bol bol konuşulduğu rezalet bir kitleydi. Aslı İnandığın tanıdığı mı bilmiyorum ama o kişiler kimse tüm oyun boyunca oyuncular kadar sesleri çıktı ve yapmacık ha ha ha sesleri kulak tırmaladı. Sahnenin yeri ve ortam olarak beğensem de Kadıköyün göbeğinde olan bir sahneye gelen bu kitlenin varlığı beni çok üzdü. Seyircilerin sessiz olduğu bağıra çağıra konuşmadığı oyunlar izleyemicez gibi anlaşılan. Geçen Üsküdar'da 2 oyun izledim. 1 hafta sırayla orası da aynı maalesef. Oyuna gelecek olursam kurgusu ve dekorlar çok kalitesizdi. Insanların iç sesleriyle kendisiyle konusurken aynaya bakma imgesi için o kadar gereksiz aynaya gerek yoktu. Ve bu imge artık ömrünü tamamlamadı mı özellikle. Oyunculara bireysel anlamda teker teker teşekkür ediyorum emeklerine sağlık ancak metin ve diğer faktörler çok önüne geçmiş oyunun.
-
Prömiyerden yeni çıktım. Ve belki prömiyer olmasından dolayı bilemiyorum bu oyunda bir şeyler çok eksik. Oyunculuk mu, mikrofon kullanımı mı, oyuna hiçbir şey katmayan diyaloglar mı, bir anda değişen karakterlerin yarattığı sıklık hissi mi, aynaların amacının anlamsızlığı mı, bilemedim. Ünlü oyuncuları bir araya getirince olur bu iş dememek lazım. Hiç bitmeyen Türk dizisi seyreder gibiydik. İstanbul Tiyatro Festivali’nde iksv destekli bir oyundan beklentim çok daha yüksekti. Üzdü.
-
Fora deneyimli tiyatro seyircisini tatmin edecek güçte bir oyun değil malesef. Son yıllarda dizi oyunculuğu ile tanınan güzel veya yakışıklı gençleri birkaç tecrubeli tiyatro oyuncusuyla sahneye çıkarmak tiyatro adına büyük hata. Bu tecrubesiz oyuncuların diğer donanımlı oyuncuların yanında ne kadar zayıf kaldıkları yönetmenlerin dikkatini çekmiyor olması imkansız. Senaryo, iyi edebiyatçı iyi senaryo yazamayabilirin karşılığıydı, Aileye dair ortaya atılan konuların pek çoğu bir yerlerde kayboldu gitti, Kim ana çatışmaydı, kim yan çatışma birbirine karıştı, karikatürize garson neden vardı neye hizmet etti, Şenay hanım’a niye kimse avrupa yakasındaki fatoş rolünün bittiğini haber vermedi?? Gibi gibi aklımızda deli sorulara 5 kez yere telefon düşüren canımız seyircimizde eklendi. İksv seçim yaparken hangi kriterlere bakıyor bunuda merak ettik.
-
Hikaye çok zayıf ve kopuktu yer yer güldürse de konu bütünlüğü ve diyaloglar çok yavandı. Oyuncu performansları çok iyiydi ancak bu durum örtülebilecek gibi değildi.
-
Fora / Luz Creative