-
Oyunu Dasdas'ta izledim. İki katlı bir dekor var ama tiyatro sahnesine uygun olarak seyirciye bakan kısımları duvarsızlaştırılmamış maalesef. Üst katın terası seyirciye bakıyor, arkada ise 1 oda daha var. İşte bu nedenlerle ve yakın plan etkisini de arttırmak için 2 hareketli kameraman da oyunu bize sahne üzerindeki 3 büyük ekrandan gösteriyor. Böylece iç odaları yakın plandan, bazı durumlarda oyuncuların yüzünü, merdiven geçişlerini, arka odada olanları hep kamera yardımıyla ekrandan görebiliyoruz. Ama ben bunu istiyor muyum? Hayır. Çünkü ben sinemalaştırılmış bir tiyatro yerine oyuncuların çıplak sesleri ve görebildiğim kadarıyla yüz ifadelerini görmek ve tek boyutlu ekrandan kaçmak için tiyatroya gelmiştim.
Elbette büyük emek var, sahneyi döndüren arkadaşlar var, oyunculuklar, sesler şahane ama ben -tamamen kendi tercihlerimden- oyunu sevemedim.
Text'i tam anlamadığımdan bir de argolar kulağımı tırmaladığından senaryoya da ısınamadım.
Bazı anlarda özellike Elçin Afacan, Mert Fırat veya Didem Balçın sahnede kendi sesleri ve görüntüleri ile ve Shakespeare'in yazdıklarıyla bize hitap edince çok mutlu oldum.
Değişik bir deneyim ve yoğun bir emek var o nedenle vakti olanlar için farklı bir görsellik sunabilir.
-
-
Shakespeare'in yazdığı en kanlı oyun Titus Andronicus, Romalı General Titus Andronicus ile Gotlar'ın Kraliçesi Tamora arasındaki intikam mücadelesini ele alır. Kurmaca suçlama, tecavüz, cinayet gibi türlü melanetin kol gezdiği oyunun, karakterlerin uğraş alanlarınının farkılaştırıldığı Dasdas uyarlaması TITUS KOMPLEKS en başta sahne ve dekoruyla oyuna çok güzel hizmet etmekte.
2 katlı kübik, dönebilen bir yapı tasarlanmış. Alt katı kasap dükkanı ve mezbaha olan döner platformun üst katı ofis ve tuvaletten oluşuyor. 6 görevli tarafından belli zamanlarda çevrilen platformun içinde sıklıkla mobil halde olan oyuncular, yakın plan çekimlerini yapan kameramanlar tarafından takip ediliyor. Bu çekimler platformun üstü ve iki yanında asılı olan büyük ekranlara yansıtılıyor. Böylece oyunu hem genel hem de sinematografik bir detay bakışla izliyorsunuz.
Shakespeare klasikleri içinde türlü versiyonlarını izlediğimiz Hamlet, Macbeth gibi eserlerinin dışında bir tercih yapılmasını takdir ettim. Bu tercihin hakkını veren sıradışı bir sahneleme deneyimi sunulması da cabası. Müzikler, vokal performansları ile de taçlanan oyunculuklar gayet başarılıydı.
İlk perde sonunda Titus'un kızı Lavinia/Elçin Afacan'ın bizzat seyirciyi hedef alan tiradı nasıl dokunaklı ise, kasap dükkanında et parçalanırken çalan kasap havası o denli komikti. Başarılı gerilim anlarına da tanık olduğumuz 2 saat süren oyunda sevemediğim tek unsur maalesef kostüm seçimleri oldu.
Çok beğendiğim oyunun yolu açık, alkışı bol olsun.
-
Çok üzgünüm. Emin Alper’e saygı duyduğum ve ülkenin en önemli yönetmenlerinden biri olduğunu düşündüğüm için olumsuz yorumlara rağmen görmem gerekli diyerek gittim. Çok üzgün ayrıldım. Oyuncular kesinlikle ellerinden geleni yapıyorlar. Ancak lütfen bu jenerik ve sığ kurumsal hayat esprilerini yapmayın. Instagram ünlüleri yeterince yapıyorlar. Üstelik bu kadar değerli ve alt okumaları olan bir eseri bu şekilde yorumlanmış görmek beni şaşırttı. Gitmeyin demeye de dilim varmıyor ama keşke farklı yorumlansaydı. İyi olan unsurlar, görsel etkisi ve yaratıcılığı kesinlikle çok başarılı video efektleri ve oyunculuk. Tebrikler
-
Şahane bir müzikal izledim. Başta kuşkularım vardı ama Hayko Cepkin ağzını açıp ilk şarkısını söylediğinde ağzından çıkan nehrin kenarında oturmak istiyor insan, şahane bir ses. Diğer oyunculuklar ve kalabalık sahneler de çok başarılıydı. Özellikle Öznur Serçeler ve Nermin Koçak'ın olduğu sahneler dolu dolu geçiyor iki kadının da sesi ve sahne hakimiyetleri müthiş. Bu rolü Hayko'dan başkası oynayamaz diye düşündüm, saçları ile yarattığı ikilik ve müthiş enerjisi tüm salonu sardı. Ben bir siteden 2 bilet al 1 öde ile aldım ve makul bir fiyata izledim. Zamanı olanlara öneririm çok güzel bir gece geçirdik, tüm ekibin emeğine sağlık.
Titus Kompleks / DasDas