Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Tek kişilik oyunları çoğu zaman önde tutarım. Verilen emek ve gösterilen çaba daha fazladır, oyuncu sahnenin yükünü tek başına sırtlanır.
Genç bir oyuncunun performans sergilediği Iphigenia'da da tek kişilik performansların yükü göze çarpıyor. Esra Bağışgil'in oyuna fazlasıyla emek vererek hazırlandığını net olarak söyleyebilirim. Sahnede tek başına olmasının dışında fiziksel olarak çaba gerektiren hareketler sergilemesi işini daha da zorlaştırmış. Bunun dışında ilk dakikalarda gözüme çarpan tecrübesizlik oldu. Bu durum haliyle oyunu etkilese de olumsuzluk olarak dile getirmek istemem. Kendisi tahmin ediyorum yolun başında. Oyunu izleyen seyirci için önemli olan sahneyi tam anlamıyla dolduran bir oyuncu görebilmektedir. Iphigenia'daki gibi dekor az ise durum daha da zorlaşır. Bağışgil tüm bunları gayet iyi kotarıyor. Azmi ve kendine güvenerek sergilediği performansı ile ileride çok iyi bir oyuncu olacağını gösteriyor.
Oyun içinde ana karakterin tam anlamıyla tek başına kalmışlığını ve bu süreçte yaşananları görüyoruz. Duygu geçişlerinin çok yoğun olduğu oyun dinamik olarak ilerliyor ve son buluyor. Ayrıca gözüme çarpan bir detay daha var. Bağışgil, ana karakterin taklit yaparak gösterdiği yan karakterleri tabir caizse biraz daha rol keserek sergilese kafamızda canlandırmak daha kolay olurdu diye düşünüyorum. Netice olarak, oyunun çok sevdiğim oda tiyatrosunda sergilenmesiyle birlikte monologların ve vurguların net bir şekilde seyredilebilir olması gayet memnun kalmamı sağladı. Sahnelenme sayısının artmasıyla daha da güzelleşeceğinden şüphem yok.
Iphigenia / Asmalı Sahne