Beyoğlu’nun kalbinde tarihi bir yolculuk yapma imkanıma eriştiğimiz bu güzel projede dönemin koşullarında cesaret dolu bir kadına Şahinyan’a şahit olmak eşlik etmek deneyimi çok özeldi. Bozmayın çekiyorum, ile başlayan üçleme oyun yapısında bizler, farklı anlatım biçimleriyle dönemin öne çıkan toplumsal engellerine rağmen belgelerle dolu renkli yaşam biçimlerini fotoğraflama ilkeleriyle, döneminde gizlenmek durumunda kalan insanlara alan açan bir stüdyodan sahneye dağılan bir hikayeye ulaştık. Bozmayın Çekiyorum, diğer etkili ve başarılı episode’lar olan Gaygubet Şehri ve Dem ile uyumu bakımından hem de anlatım biçimi bakımından neredeyse uluslararası bir yapıya sahipti. Öyle ki anlatım özelliği bakımından söz - anlam yapımından bağımsız beden - eylem yapımını şiirsel bir dille seyirciye ulaştırma özelliği anlatımı evrensel kılmıştır. Maske - kukla ve sahne tasarımı bu anlatım biçimini güçlendirmiş, oyuncuların başarılı performansı ile seyircilere dolaysız bir keyif ve an sunması bakımından etkileyici olmuştur. Devamında bu üçlemenin birlikteliğinde oluşan bütünleştirici yapısı ayrıştırılamaz ölçüde özel ve tamamlayıcıdır. Herkesin, ekibin emeğine sağlık…
Öncelikle tüm ekibin emeğine sağlık… Böyle bir oyunun yapım yönetim asistanlık ve oyunculuk aşamalarını çok dikkatli bir şekilde işlenerek sahneye konulması geliştirilmesi ve seycilerle buluşma aşamasına kadar: metnin oluşum sürecinin sosyolojik bir araştırma çerçevesinden yola çıkılarak yaratılması, rejinin tüm gelişim sürecini, bu gerçekliklerin ağırlığı altında aksatmadan sahneye getirmesi ancak ve ancak reji asistanından yazara kadar çok incelikli bir çalışmanın sahne dinamizmine yansımasıdır. Yönetmen açık anlaşılır net bir reji sahneye koyarken bu etkisiyle seyirciye anlatılmak istenen tüm yalınlığıyla ulaşmaktadır. Oyuncunun sahne üzerindeki performansı Fevkalade perspektifte bir dönüşümle metnin arkasında onlarca yaşanmış hikayeyi bize derli toplu bir şekilde ustaca ulaştırması eleştirinin tam da mizahi bir noktada buluşmasına pek güzel bir örnek olmuştur. Sektör açmazları, ataerkil düzen eleştirisi, kadının diğer kadın üzerindeki yıldıran baskısı oyuncu tarafından profesyonelce işlenmiştir. Büyük bir özveri, sosyolojik bir çalışma ürünü, tebrik ederim…
İstanbul Mon Amour: Pera’nın Karanlık Odası / İKSV Tiyatro