-
Maalesef çok üzülerek tekrar yazmak durumunda kalıyorum.
Yaptığım yorumu beğenmeyen ve bu gün saat 16:50 de 532 430 02 67 nolu telefon ile beni arayan şahıs;
Telefonda adınızı ve soyadınızı vermek istemediniz, ısrar edince adınızın “Mehmet” olduğunu söylediniz, soyadınızı ise “gerek yok” diyerek vermediniz. Turkcell-UpCall uygulamasında bu numaranın “Mahmut Kayan” adına kayıtlı olduğunu gördüm.
Yorumuma cevap yazan kişinin ise “Yönetmen, anlatıcı ve oyuncu” Saygın Aşan olduğunu görüyorum. Muhtemelen telefon ile beni arayan kişide kendisi idi, fakat nedendir bilinmez cesaret edip ismini veremedi.
Öncelikle telefonda kendisini tanıtmaktan imtina eden, son derece kaba ve saldırgan, ayrıca eleştiriye tahammülsüz birinin sanatın neresinde olduğu, nasıl bir sanat anlayışı olabileceği tartışılır.
Her olumsuz yoruma hem sözlü hem de yazılı cevaplarla, başkaca organizasyonların taraflı karalama kampanyaları gibi algılamanız ve davranmanız, sizin tabiriniz ile HADSİZ bir yaklaşımda bulunmanız sizin açınızdan büyük bir kayıptır. Olumlu beğenileri kabul edip, olumsuz beğenileri kabul etmeyerek hiçbir yere varamazsınız. Sanatın içindeyseniz eleştirilere kulak veriniz ki daha ileriye gidebilesiniz. Yaklaşık bir yıl önceki yorumlarda da aynı eleştiriler ve maalesef aynı HADSİZ cevaplarınız mevcut, görülüyor ki hiçbir ders alınmamış…..
Sanata destek sadece bilet ile olamaz, olumlu/olumsuz tüm yorumlar sanata destektir. İlk defa tiyatroya giden de sürekli giden de yorum yapma hakkına sahiptir.
Evet tekrar söylüyorum sırf sanata ve emeğinize saygımızdan oyunu sonuna kadar izledik.
Bu şekilde agresif ve hazımsız davranmanız insanları tiyatrodan uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.
-
Hikâye anlatıcısının, Raif Efendi'nin gençliğini oynaması başlı başına facia. Aynı kişi sanmış ya da kitabı bile okumamış izlenimi veriyor. Daha da kötüsü, yönetmen de benim, anlatıcı da benim, Raif de benim diye bir egoya girmiş muhtemelen.
-
Hayatımda böyle bir oyun izlemedim. Reji, oyunculuk, devamlı bir dekor değiştirememe, oyuncu gelmeyince içeriden alıp getirmeler... Tiyatro böyle birşey değil! İnsanlar sonra neden tiyatroya gelmiyor diyoruz. Sizlerin yüzünden güzelim sanat mahfoluyor. Lütfen acıtmayın artık tiyatro sanatının ruhunu. Sabahattin Ali nin o muhteşem eseri kim siz kim. Bir de facebookta yapılan yorumları silmek yerine biraz ders alın. Sanata adım atmak istiyorsanız en azından eleştirilere kulak asın. 55 TL verdim oyuna. Yazıklar olsun. Kendinizi de sanatçı statüsüne sokmayın zira yakınından uzağından geçmiyorsunuz. Biletleriniz de diğer Kürk Mantolu Madonna oyunu ile karıştırıldığından sattı. Bunu da gayet iyi biliyorsunuz. Oyunun sonuna kadar salonun çoğu dayanamadı kaçtı gitti. Daha ne olsun. Bir sürü öğrenci vardı. Çocukların parasını geri verin.
-
Tiyatro afişindeki 13 kişilik "dev" kadro yazısının gerçekte müsamere tadında uyarlamasıdır. Sahne konuşmaları kadar net olarak duyulan reji konuşmaları (göz kalemi nerede, simdi degil, bekle...), plansiz dekor değişimi, rol gereği sahnede bulunmasi gereken arkadaşların bir turlu zamanında gelememesi, ses ve ışık ayarlamasına hic girmiyorum bile...
Tiyatroya ve Sebahattin Ali'ye olan saygimizdan sonuna kadar sabredebildik. Uzülerek söylüyorum ki oyunun bırakın sizi içine almasını seyircilerin salonu terketmesine sebep olmuştur. Bu ruhsuz ve kotu oyunculuk izmirde turne yaptıracak kadar özgüvene sahip olunması açısından taktir edilesidir.
Kısacası bu denli kotu performanslı oyuna gidip değerli vaktinizi harcamayın, bırakın Sebahattin Ali'nin o essiz betimlemeleri ile yarattığı dünya hayal gücunuzde kalsın.
-
Rezalet///
Ben hayatımda hiç bir oyundan çıkıp gitmedim. Ancak oyun, oyunculuk, reji, ışık, sahne, okadar kötüydüki tepkimi göstermem gerektiğini düşündüğüm için çıktım oyundan. Neler mi kötüydü sıralıyım;
1- 21:00 da başlaması gereken oyun 21:30 da başladı
2- mikrofon tam bir fiyaskoydu. Sahnede birisi konuşurken sahne arkasındakilerin konuşmalarını duyabiliyordunuz hemde çok net.
3- oyun, oyuncuların asla umrunda değildi oraya para kazanmak ( bence insanları dolandırmak) içingeldikleri çok belliydi. Yani sahnedeki adamın arkaya gidip hadi gelsene dediğini kendi gözlerimle gördüm.
4- Işıkla ilgili hiç prova yapmamışlardı ışık kapanması gereken yerden 1 dkk önce kapandığı oluyordu
5- sahne geçişleri okadar uzunduki 2 dk oyun 4 dk sahne geçişi sürüyordu.
Dün sanki flash tv oyuncularından bir oyun izliyor gibiydim. Çok değerli bir romanın ismini kullanarak insanları bu şekilde kandırabilmeleri ve insanların paralarını bu şekilde ceplerine indirmeleri gerçekten çok sahtekarca. En kısa zamanda kaldırın bu oyunu daha başka insanın parasını cebinize indirmeden. Bu yaptığınız tiyatro değil.
Kürk Mantolu Madonna / İstanbul Tiyatro Topluluğu