-
Alan Kadiköy yeni açılmış bir sahne, Ayrılıkçeşme Metro durağına yakın. Öncelikle bu sahnenin kazandırılmasında emeği geçenlere tüm kişilere ve Kadıköy Belediyesine şükranlarımı sunarım. Benim tek itirazım var, kabul edemediğim bir söylem var: "Ayakta Gençler" kategorisinde bilet satmak sizce de çok kaba ve aşağılayıcı olmamış mı ? Kategoriye "Balkon-Genç Öğrenciler"yazılamaz mıydı ? Kadıköy Belediyesi Balkona gençlerin oturacağı, yeteri kadar sayıda(kapasite-mukavamet şartlanına göre) sandalye(ekonomik maliyette) koyamıyorsa, o zaman biz milletçe ölelim- intihar edelim !? Lütfen bu üslup ve gençleri ayakta bırakacak bilet satış politikasından vazgeçiniz ! 2022 yılında Kadıköy Belediyesinin olanaklarına hiç yakışmıyor.
-
Marmaray'a, metro'ya yakınlığı, geniş bir caddede olması, yanında otopark olması gibi özellikleriyle sahnenin konumu çok iyi. yeni bir sahne olmasından kaynaklı koltuklar, ışıklar verdiği izlenim ferahlatıcı. ancak koltukların dizilimi o kadar kötü ki, sahneyi değil önündeki insanı izleebiliyor insan. kaydırmalı bir dizilim yapmayı nasıl akıl edememişler şaşırdım kaldım. açıkçası bu dizilim yüzünden öndeki 2-3 sıra harici burada oyun izlemeyi düşünmem.
-
İstanbul'da ki ödenekli tiyatrolar bu sezon hayal kırıklığı yaratmaya devam ediyor maalesef ! Nereden, nasıl buluyorlar bu oyunları anlamak zor ! Hiç bir anlamı olmayan, mesaj vermeyen, içerik taşımayan oyunlar peş peşe sahneye sürülüyor ...
Bu oyunda keza öyle. Hiç bir anlam taşımıyor, mesaj vermiyor, seyirciye seyir zevki vermiyor. Sonra neden hiç yerel yazar çıkaramıyoruz diye kendimizi sorguluyoruz ? Eldeki malzeme bu kadar maalesef. Oyunun içine biraz ABD biraz da Hollywood öğelerini katmakla oyun kurtarılamıyor ! Zamanda atlamalar oyunu karıştırmaktan başka işe yaramamış.
İki şeyi beğendim oyunda. Birisi oyuncu seçimleri ve oyunculuklar. Özellikle Özlem Güveli çok başarılı. Hem ergen bir genç kızı hem de yaşlılığa doğru giden bir karakteri aynı oyun içinde çok başarılı canlandırıyor. Fiziksel yapısı buna uygun. Ama bu iyi oyunculuklar oyunu kurtaramamış yine de tabii. Diğer beğendiğim yön ise dekor oldu. Işık hüzmeleri şeklinde tüm sahneyi dolduran, tavandan tabana kadar uzanan ipler özellikle ışıklandırma esnasında büyüleyici bir hale bürünüyor. Ruhunuzu rahatlatan bir dinginlik hissi veriyor. Emrah Kürekçi'yi tebrik ediyorum.
Sonuç olarak seyretmezseniz hiç bir şey kaçırmayacağınız , anlamsız ve başarısız bir oyun.
-
-
Alan Kadıköy