-
Çok güzel bir fikirden yola çıkmış bir oyun. Kukla oyunculukları gayet başarılı. Oyuncular seslerini iyi kullanıyor. Hatta Afrodit karakterinin sesi olağanüstü.
Ancak diğer yandan oyunun vaat ettiklerini tam olarak gerçekleştirebilmesi için metin ve kurgu üzerine biraz daha çalışılması gerektiği kanaatindeyim. Yarışmak üzere sahnede bulunan üç efsanevi güzel kadından daha fazla çatışma, dolayısıyla daha fazla aksiyon, ve dolayısıyla da daha fazla güldürü ögesi bekliyordum. Oyun da bu potansiyeli içinde barındırıyor.
Günün sonunda bizlere farklı bir oyun izlettiren ekibe teşekkürler. Emeklerine sağlık.
-
-
Bilen bilir, Tiyatro Bereze'nin bir başka hoş makamı, bir tınısı var. Her bir oyunlarını izleyişimde, "bunlar ne kadar iyi insanlar, bizi ne kadar seviyorlar da bu güzel oyunları bize izlettiriyorlar, bize ilham veriyorlar, gülümsetiyorlar, canlarım benim" hissini uyandırıyorlar. Diğer yandan bunca zor işin altına girip nasıl kalkıyorlar diye de ayrı hayran oluyorsun.
Oyuna gidenler sahnede geniş bir yaratım, müthiş bir oyunculuk performansı izleyecek. 16 yaşında bir genç kızın gözlerinden dünyayı, biraz da dünya dışını görecek. Çok çalışılmış, özel bir oyun.
Emeklerine sağlık, iyi ki varlar.
-
Godot'yu bekleme, gelmeyecek. Godot sensin...
Derin dediğin insanlar, uhrevi bulduğun yapılar, mana yüklediğin ne varsa... hepsi en fazla sen kadar, alabileceğin kadar, hikayen kadar...
Temsilin bende kalan tortusu bunlar oldu.
Diğer yandan Volkan ÇIKINTOĞLU'nu yazdığı ve rollerinden birini oynadığı Bir Meşrutiyet Faciası Yahut Gündüzlerimiz'den, Güray DİNÇOL'u yönetmiş olduğu Şatonun Altında'dan beri büyük beğeniyle takip etmekteydim. İlk kez izlediğim Tolga İSKİT'in muhteşem oyunculuğu da eklenince ortaya kusursuz bir oyun çıkmış.
Bazı oyunlarda metni etkileyici bulursunuz, bazı oyunlarda yönetmen katkısını, bazı oyunlarda oyuncu performansı öne çıkar. Bu oyunda hepsi var. Hangisi için gidiyorsanız gidin, mutlaka gidin.
-
Altın Elma / Olası ''işler''