Toplumdan ötekileştirilen insanları anlatması yönünden “Öteki” ismiyle uyarlanmasını yaratıcı buldum. Oyunda genel olarak oyunculukları beğendim. Sadece Çağdaş Tekin'e verilen rol, rol dağıtımında basite kaçıldığı hissi uyandırdı. Teftişör'deki role çok benzer bir rolde oynadı. Oyun Kumbaracı50’de oynanıyor. Sahne düzeni, sahnenin ortaya alınıp seyircinin dört yanına oturması şeklinde kurulmuş. Bu düzen, iyi oyunculuklarla desteklenince seyirci olarak kendinizi daha çok oyunun içinde hissediyorsunuz. Bu yüzden başka sahnelerde aynı etkiyi yaratacağını düşünmüyorum maalesef. Oyunla ilgili en büyük eleştirim dekor ve kostüme. Dekor ve kostümde çok basite kaçtıklarını düşünüyorum. Bazı kostümler çok kötüydü. Dekor göstermeci sahnelemeye uygun, kostüm ise benzetmeciye. İkisi arasında tutarsızlık vardı. Hatta kostümler arasında da tutarsızlık var. Kızlar benzetmeci, geri kalanlar göstermeciydi. Sonuçta orada bir dünya yaratılıyor, kostüm ve dekor yüzünden yaratılan dünyaya inanmakta zorlandım. Dekor ve kostümün işlevini de küçümsememek gerek. Oyun; metninden oyunculuğuna, ışığından kostümüne her şeyiyle yaratılan dünyaya hizmet etmeli ve hepsinin dengeli-uyumlu olması gerektiğini düşünüyorum. Bu oyunda onu göremedim maalesef. Oyunda güzel anlar yakalanmış. Yargılama sahnesinde seslerin üst üste binmesiyle doğallık sağlanmış. Makasın bıçağa dönüşme sahnesi çok güzeldi. Ve makasla bıçak sesinin çıkarılarak gerilimin artırılması çok iyiydi. Metin Venedik Taciri’nden uyarlanmış ve “Bir gün siz de ötekileştirilebilirsiniz.” mesajı veriliyor. Oyun boyunca karakterler arasında çok keskin bir nefret çizilmiyor ama yargılama sahnesinde iki tarafın da birbirine nefreti çok keskin veriliyor, bu beni rahatsız etti. Bu nefretin altı tam doldurulamamış gibi geldi.
Öteki Venedik Taciri / kumbaracı50