Pandemi başladığından beri gittiğim ilk oyun. Bu kadar memnuniyetsiz ayrılmak istemezdim. Sizi oyuna bağlayan bir şey yok maalesef. En ufak bi’ dekor yok. Araya giren video gösterisi ve oyuncuların anıları çok gereksizdi. Bir oyuncunun birden fazla rol üstlenmesi oyundan daha da koparıyor.
Kadın oyuncunun Kralı canlandırdığını konuşmalardan anlıyorsunuz bu yüzden kostüm de yetersizdi.
Oyunun tek güzel yanı oyuncuların sesleri diyebilirim.
Oyunculara performanslarından dolayı teşekkür ederiz.
Türkülü, barkovizyonlu, röportajlı bir tragedya... İBŞT klasik eserlerde bu "deneysel, modern..." yorumlardan vazgeç(e)meyecek herhalde... Şnorkelli, kravatlı, döner koltuklu Shakespeare'lerden sonra barkovizyonlu Euripides... "Antik Yunan Tragedyaları" diye bir tür var, Antik Singapur Tragedyaları, Antik Meksika Komedyaları diye türler yok mesela... 2500 yıl önceden günümüze ulaşan eserler. Bu eserlere, belediyenin oyun yazma yarışmasına yollanmış köy seyirlik oyunu (bir türü küçümsemek için değil, aradaki karakteristik farkı belirtmek için örnekliyorum) gibi dekorsuz, ışıksız, mikrofonlu, barkovizyonlu yorumlar yakışmıyor diye düşünüyorum... okuma tiyatrosu yapılsaydı -bir ihtimal- yakışabilir ya da hoş karşılanabilirdi...
Salonu gözyaşları içinde bırakacak bir eser, özellikle barkovizyona yansıtılarak araya giren konuşmalarla, darmadağınık edilmiş... bu yöntemin seyirciyi de biraz aşağılamak olduğunu düşünüyorum; "siz, Euripides'in 2500 yıl önce oyunda altını çizdiği konuları anla(ya)mazsınız, biz bu güncel röportajlarla, anlayın diye, konuyu ayağınıza getirdik..."
Oyunu izlenebilir kılan tek şey; üç oyuncunun, pandemi şartlarına ve bilet alıp da gelmeyenlerle yarıdan da az sayıya inen seyirciye rağmen, düşmeyen performansları... oyunculara teşekkür ve bol alkış...
Son Not: Klasik eserleri aslına uygun yorumlarla izlemek için adres; Devlet Tiyatroları...
İfigenya / İstanbul Şehir Tiyatroları