Selamlar. Oyun çok enerjik ve temposunu kaybetmeyen, ince göndermelere ve anlatı olarak çekici bir kurguya sahip. Oyunculuklar gayet yerinde, müzik kullanımı oldukça hoş, kesinlikle kopmadan, algı dağılmadan kendini izlettiriyor. Özellikle 4. sekanstaki işletmeci rolündeki kadın oyuncu bana göre trajediyi en iyi yansıtan ve rolünün içerisindeki hissiyatı en iyi geçiren kişiydi. Ki oynadığı roldeki astral-gerçek arası geçişler o kadar da yedirmesi kolay değil normalde. Ben hem kendim maden mühendisi ve iş güvenliği uzmanı biri olarak, hem de insan olarak o bölümdeki icraya oldukça kaptırdım kendimi. Genel olarak oyunun duyarlı yanı ve kültürel göndermeleri çok sempatik. Müzik grubu da oyun içinde çok güzel kullanılmış. Oyunda işlenen günahlar aslında özünde orijinal değil, toplumumuzda alelade görülen günahlar, ama kurban ve failler yer değiştirdiği için sanırım orijinal damgası vurulmuş, hoş bir detay.
Benim tek sorunum oyunun mizah yanı ile alakalı. Mizah kötü değil, aksine yıllardır alıştığımız Metin Akpınar-Zeki Alasya kabareleri, Süheyl Uygurlar, Bir Demet Tiyatrolar, Olacak o Kadar lar, Yasemin Yalçınlar dan gelen bir mizahi yaklaşım var ve ilk kez böyle bir tarzı izleyecek olan için oldukça da güzel. Ama buna artık yıllardır aşina olan izleyiciye mizahi tarafı biraz zayıf gelebilir. Çünkü çok benzer espriler etrafında dönüyor ve biraz abartı unsurlar da mevcut. He gene de sıkıcı denmez, oyuncuların performansı çok iyi olduğundan sırıtmadı gene de. Ama ben oyunun traji-komedi üzerine dayandığını gördüğümden komedi yanının da biraz daha "orijinal" olmasını beklerdim. O yüzden biraz puan kırsam da, kesinlikle izlenmesi gereken oyunlardan görüyorum. Başarılar.
Selamlar. Oyun çok enerjik ve temposunu kaybetmeyen, ince göndermelere ve anlatı olarak çekici bir kurguya sahip. Oyunculuklar gayet yerinde, müzik kullanımı oldukça hoş, kesinlikle kopmadan, algı dağılmadan kendini izlettiriyor. Özellikle 4. sekanstaki işletmeci rolündeki kadın oyuncu bana göre trajediyi en iyi yansıtan ve rolünün içerisindeki hissiyatı en iyi geçiren kişiydi. Ki oynadığı roldeki astral-gerçek arası geçişler o kadar da yedirmesi kolay değil normalde. Ben hem kendim maden mühendisi ve iş güvenliği uzmanı biri olarak, hem de insan olarak o bölümdeki icraya oldukça kaptırdım kendimi. Genel olarak oyunun duyarlı yanı ve kültürel göndermeleri çok sempatik. Müzik grubu da oyun içinde çok güzel kullanılmış. Oyunda işlenen günahlar aslında özünde orijinal değil, toplumumuzda alelade görülen günahlar, ama kurban ve failler yer değiştirdiği için sanırım orijinal damgası vurulmuş, hoş bir detay.
Benim tek sorunum oyunun mizah yanı ile alakalı. Mizah kötü değil, aksine yıllardır alıştığımız Metin Akpınar-Zeki Alasya kabareleri, Süheyl Uygurlar, Bir Demet Tiyatrolar, Olacak o Kadar lar, Yasemin Yalçınlar dan gelen bir mizahi yaklaşım var ve ilk kez böyle bir tarzı izleyecek olan için oldukça da güzel. Ama buna artık yıllardır aşina olan izleyiciye mizahi tarafı biraz zayıf gelebilir. Çünkü çok benzer espriler etrafında dönüyor ve biraz abartı unsurlar da mevcut. He gene de sıkıcı denmez, oyuncuların performansı çok iyi olduğundan sırıtmadı gene de. Ama ben oyunun traji-komedi üzerine dayandığını gördüğümden komedi yanının da biraz daha "orijinal" olmasını beklerdim. O yüzden biraz puan kırsam da, kesinlikle izlenmesi gereken oyunlardan görüyorum. Başarılar.
Adı ve afişi çok dikkat çekici. Oyun da beklediğimden daha fazlasını sundu. Toplumsal duyarlılığı yüksek bir oyun. Çok iyi kaleme alınmış. İyi de yönetilmiş. Genç oyuncuların hepsi çok ilgi çekti. Sahne arasındaki canlı müzik seçimleri ve icraları da başarılıydı.
Orijinal Günahlar / gestus