Gölge, Yağmur Topçu’nun kaleminden çıkan, insana dair en temel çatışmalardan bir seçkiyi büyük bir incelikle sahneye taşıyan etkileyici bir oyun.
Metnin niteliği, karakterlerin iç dünyasına gösterilen özen ve detayı işleme ile dikkat çekiyor. Oyuncular, rolleriyle tam bir bütünlük içinde; her biri performansını yalnızca bireysel değil, ekip uyumuyla da taçlandırıyor; hazırlık süreçlerinde harcanan emek ve Yönetmen Ahmet Kahvecioğlu'nun bütünleştirici liderliği bu noktada özellikle hissedilir oluyor.
Oyuncular arasındaki sahne kimyası, oyunun temposunu ve duygusal derinliğini mükemmel bir seviyeye ulaştırıyor. Bu uyum ve kimya, Berfin Berber ve Yağmur Topçu'nun, Gölge ve Kadın karakterlerinin, kusursuz senkron ile bütünleştikleri sahnelerde zirveye ulaşıyor.
Ayrıca Berfin Berber'in Gölge karakterine getirdiği ağırlık ve karizmatik enerji, başlangıçta Kadın'ın kendisini gölgeleyen Gölge'si ile olan ilişkisini ve yaşadığını çatışmanın gerçek zorluğunu seyircinin iliklerinde hissetmesini sağlıyor.
Geleneksel ilişki modellerini ve insanın kendisiyle ilişkisini sorgulayan bu oyun; insanın kendisiyle, arzularıyla ve korkularıyla olan bitmeyen çatışmasına ayna tutuyor. “Gölge”, izleyiciyi sadece düşündürmekle kalmıyor, aynı zamanda içsel bir yolculuğa davet ediyor, adeta kendi Gölge'si ile hasbihale mecbur kılıyor.
Son derece etkileyici, samimi ve sahici bir anlatım; seyircisinde günümüz tiyatrolarında nadir rastlanan bir bütünlük hissi bırakıyor.
Gölge / İstanbul Şehir Tiyatroları