-
Uykusuz Bir Rüya , Salim izlediğim en mükemmel tek kişilik performanslardan bir tanesi olabilir. Bugün oyunu prömiyerinde izledim ve her detayıyla inanılmaz çalışılmış olduğu belli olan bir oyundu. Yazmaya nereden başlasam bilemiyorum. Salim, bize oyunda şu soruyu soruyor : Keşke mi daha zordur kader mi ? Berkay Ateş’in kalemi muazzam , o kadar incelikli bir metindi ki içimde oyundan sonra hemen alıp okumak istiyorum hissi uyandırdı. İnanılmaz bir tiyatro insanı. Bir güzel haber vereyim o zaman , Berkay Ateş’in yeni kitabı Sessizliği Vurun satışta ve kitabın içinde beş tane oyunu bir tane de öyküsü mevcut. Bu haber beni çok sevindirdi :) Oyuna dönmek gerekirse çok etkilendim. Hatta uzun zamandır bir tiyatro oyunundan bu kadar etkilendiğimi hatırlamıyorum. Berkay Ateş o kadar şahane bir performans sergiledi ki oyunun başından sonuna kadar bir an olsun bile teklemedi ve oyundan hiç kopmadım. Sahnede resmen devleşiyor. Hareket tasarımı , Işık tasarımı , Ses tasarımı , Yiğit Sertdemir’in hiç şaşırtmayan mükemmel incelikteki rejisi. her şey Berkay Ateş’in performansını zirveye çıkarttı. Berkay Ateş’in hareket kabiliyeti izlerken hayranlık uyandıracak türdendi , o hareket ederken ve terlerken adeta sanki ben yoruldum ,ben terledim. Oyunun sonunda Yiğit Sertdemir sahneye gelip Berkay Ateş’in terlerini sildiği an inanılmaz duygulandım gerçekten mükemmel bir hoca , öğrenci ilişkisi. Ezcümle , daha ne diyebilirim gerçekten bilemiyorum. Emeği geçen herkesin emeğine sağlık. Oyunun sonunda da Berkay Ateş’in prömiyer konuşmasını gözlerim dolu dolu izledim ne kadar güzel konuştu , heyecanı ve tutkusu gözlerinden okunuyordu. İyi ki varsın Tiyatro ! 10/10 Herkese şiddetle bu oyunu tavsiye ediyorum. Gidin ve bu muazzam oyunu görün.
-
Uzun zamandır izlemeyi planladığım Aşık Shakespeare’i bugün 15.00 matinesinde izledim. Gerçekten muazzam bir prodüksiyon , çok başarılı bir uyarlama ortaya çıkmış. Aşık Shakespeare, kuşkusuz bu sezonun en başarılı işlerinden biri olacaktır. Ekip birbiriyle çok uyumluydu ve enerjileri çok yüksekti. Oyunun başından sonuna kadar hiç düşmeyen bir tempoyla süren oyun bir an bile olsun seyirciyi sıkmadı , teklemedi ve oyun ne zaman bitecek hissiyatı yaratmadı. Serdar Biliş’in rejisini çok beğeniyorum , bugüne kadar ki neredeyse tüm oyunlarından mutlu bir şekilde salondan ayrıldım. Yine sahnede çok farklı ve yaratıcı bir reji gördüm. Kareografiler , sahne ve ışık tasarımı , müzikler , makyajlar , kostümler. Her şey yerli yerindeydi ve hepsi birbirini tamamlıyordu. Nezaket Erden sahnede adeta parlıyor. Daha önce Şimdi ve Sevgili Arsız Ölüm - Dirmit oyunlarında izlemiştim. Bu oyunda ise kendisinin ismi açıklandığında bu kadar büyük bir prodüksiyonda nasıl bir performans sergileyecek acaba diye düşünürken kendisi beni hiç şaşırtmadı ve böylece ne kadar yetenekli bir oyuncu olduğunu bir kez daha seyirciye kanıtlamış olduğunu düşünüyorum. Değinilen meseleler , konular ve metnin günümüze çok gerçekçi bir biçimde uyarlanması oldukça hoşuma gitti. Süre , oyunun sayfasında 100 dakika yazmasına rağmen 120 dakikaya kadar uzuyor ancak bu süre beni hiç sıkmadı. Açıkçası biraz daha devam etseydi aynı keyifle izlerdim sanırım çünkü sahnedeki bir an bile olsun düşmeyen tempodaki akış , seyircinin oyunda kalmasını ve kopmamasını sağlıyor. İki perde yerine tek perde tercih edilmesinin sebebinin de seyirciyi oyundan koparmamak için olduğunu düşünüyorum ama yine de iki perde olabilirdi tabii ki. Ben oyunun tek perde olması tercihini doğru buluyorum ve hiç rahatsız olmadım açıkçası ki bu durumdan rahatsız olduğum pek çok oyuna zamanında rast gelmiştim. Aşık Shakespeare oyununu tüm tiyatroseverlere tavsiye ederim. Sezonun en çok ses getiren oyunlarından biri , belki de sezonun oyunu olabileceğini düşünüyorum. İyi ki varsın Tiyatro, tüm ekibin emeğine ve yüreğine sağlık. Kocaman alkışlıyorum !
-
Öteki, her detayıyla başından sonuna kadar muhteşem bir uyarlama olmuş. Emin Alper, sinemadan tanıdığımız çok yetenekli bir yönetmen. Tiyatro yapacağını duyduğum zaman çok heyecanlandım ve bu muhteşem kadroyu da görünce direkt prömiyere biletimi aldım. Bu akşam Uniq Hall sahnesinde oyunu izledim ve gerçekten beklentimi karşılayan hatta yer yer üzerine çıkan bir oyun izledim. Emin Alper, sinemadaki ustalığını acaba tiyatro sahnesine taşıyabilecek mi , yabancılık çekecek mi gibi sorular kafamda dolaşırken oyun sonrası kafamdaki tüm bu sorular kayboldu ve Emin Alper’in tiyatroda da harikalar yaratabileceğini görmüş oldum. Oyun içerisinde de kendisinin parmağı olduğu belli olan pek çok sinema esintisi vardı. Bazı sahnelerde bu sinematografik ögeler gerçekten o kadar iyiydi ki bu ögeler oyunun seyirciyi içine almasını sağlayan en önemli faktörlerden biri konumundaydı. Oyunculuklara gelecek olursak , Cem Yiğit Üzümoğlu’nu sahnede 4.farklı oyunda izleyişimdi ve tabii ki müthiş performansıyla beni hiç şaşırtmadı. Kendisinin ülkemizin en değerli oyuncularından ve bunun başını çekenlerden biri olduğunu düşünüyorum. Bence, bu oyundaki performansıyla birlikte de bizlere bir kere daha yeteneğini fazlasıyla ispatladı. Derya Karadaş ve Gökhan Yıkılan ise oyuna oldukça yakışmışlar, onların olduğu sahnelerde kendimi sürekli gülerken buldum. Birde bugün sahnede adeta devleşen ve bu sene pek çok sayıda ödüller kazanacağını , gösterdiği performansıyla çokça konuşulacağını düşündüğüm, daha önce de “Şimdi” adlı oyunda izlediğim bir isim vardı : Erdem Şenocak. Erdem Şenocak, bu oyunda inanılmaz bir performans sergiledi , bazı sahnelerde gerçekten seyirciyi kendisine hayran bıraktı. Kendisini ayrıca tebrik ediyorum. Bu sezon gerçekten çok güzel oyunlar başlıyor. Öteki, bence bu oyunların arasında kuşkusuz bu sezonun en çok konuşulan ve adından epey söz ettirecek oyunlarından birisi olacak. Maske detaylarıyla , rejinin incelikleriyle , dekorlarıyla , oyunculuk performanslarıyla , kısacası her şeyiyle mükemmel bir oyundu. Buram buram kalite kokuyordu. Böyle işleri izlerken gerçekten çok keyif alıyorum :) Tüm ekibin emeğine ve yüreğine sağlık. Emin Alper’in tiyatro yapmaya devam etmesini temenni ederek , İyi ki varsın Tiyatro diyorum !
-
Uykusuz Bir Rüya, Salim / D22