-
Maalesef çok üzülerek tekrar yazmak durumunda kalıyorum.
Yaptığım yorumu beğenmeyen ve bu gün saat 16:50 de 532 430 02 67 nolu telefon ile beni arayan şahıs;
Telefonda adınızı ve soyadınızı vermek istemediniz, ısrar edince adınızın “Mehmet” olduğunu söylediniz, soyadınızı ise “gerek yok” diyerek vermediniz. Turkcell-UpCall uygulamasında bu numaranın “Mahmut Kayan” adına kayıtlı olduğunu gördüm.
Yorumuma cevap yazan kişinin ise “Yönetmen, anlatıcı ve oyuncu” Saygın Aşan olduğunu görüyorum. Muhtemelen telefon ile beni arayan kişide kendisi idi, fakat nedendir bilinmez cesaret edip ismini veremedi.
Öncelikle telefonda kendisini tanıtmaktan imtina eden, son derece kaba ve saldırgan, ayrıca eleştiriye tahammülsüz birinin sanatın neresinde olduğu, nasıl bir sanat anlayışı olabileceği tartışılır.
Her olumsuz yoruma hem sözlü hem de yazılı cevaplarla, başkaca organizasyonların taraflı karalama kampanyaları gibi algılamanız ve davranmanız, sizin tabiriniz ile HADSİZ bir yaklaşımda bulunmanız sizin açınızdan büyük bir kayıptır. Olumlu beğenileri kabul edip, olumsuz beğenileri kabul etmeyerek hiçbir yere varamazsınız. Sanatın içindeyseniz eleştirilere kulak veriniz ki daha ileriye gidebilesiniz. Yaklaşık bir yıl önceki yorumlarda da aynı eleştiriler ve maalesef aynı HADSİZ cevaplarınız mevcut, görülüyor ki hiçbir ders alınmamış…..
Sanata destek sadece bilet ile olamaz, olumlu/olumsuz tüm yorumlar sanata destektir. İlk defa tiyatroya giden de sürekli giden de yorum yapma hakkına sahiptir.
Evet tekrar söylüyorum sırf sanata ve emeğinize saygımızdan oyunu sonuna kadar izledik.
Bu şekilde agresif ve hazımsız davranmanız insanları tiyatrodan uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.
-
14.12.2019 tarihinde Yenimahalle 4 mevsim tiyatrosunda oynanan Kürk Mantolu madonna adlı oyun tam bir fiyasko...
Büyük bir heves ile, 4 kişi gittiğimiz oyunda bütün aile fertlerinin sıkılması ve oyuna kendini verememiş olması nedeniyle yazma gereği duydum. Yorumları okuduğumda yazılan olumsuzluklara inanmadım hiçbir oyun bu kadar kötü olamaz en azından emek var diye düşünmüştüm, maalesef olumsuz yazılanların hepsi doğru çıktı.
Emeğe saygımız nedeniyle oyun sonuna kadar kaldık fakat maalesef yıllardır tiyatro izleriz, ilk kez bir oyunu beğenemedik.
Konu muhteşem olmasına rağmen duygusuz, ifadesiz oyunculuk başta olmak üzere tiyatro adına yapılan tüm hareket (dekor değiştirme, zaman, geçişler, ışık vs...) fiyasko.
Böyle bir eserin bu şekilde sahneleniyor olması İstanbul Tiyatro Topluluğunun tiyatroya saygısızlığıdır, ilk kez sanat için verdiğim paraya üzüldüm...
Sırf bilet satmak için bir araya gelmiş bir topluluk...
Olmuyorsa zorlamayın, her oyun her sahnede olamaz...
-
Oyunu 5 Ocak 2020 tarihinde Ankara'da izledim. Ön yargılı yaklaşmamak için ve de tiyatroya duyduğum saygıdan dolayı oyunun bitmesini sonuna kadar bekledim. Beden dilinden tutun da konuşma,vurgu,ses tonu, mimik hareketlerine kadar sahne geçişleri de dahil çok üzülerek söylemek isterim ki her şey özensizdi.Sabahattin Ali'nin Dünya klasiği o eserini okurken ve bitirdikten sonra ki kurduğum hayallerdeki karakterlerin örtüşmemesi ve yanlış yorumlanması fena halde beni üzmüş bulunmakta...Özellikle Maria Puder karekterinin tamamen yanlış yorumlanması ve de sahnede canlandırılması fiyaskoydu.. Oyuncu arkadaşların biraz silkinip eleştirilere tarafsız bakmalarını ve ancak eleştirileri kabullenirlerse bu yolda ilerleyebilecekleri kanısındayım; çünkü yapılan olumsuz yorumlara hırsla karşılık verilerek işlerinin sadece "Tiyatro Aşkı ya da Sanat" için yapılmadığı bu yola çıkış amaçlarının farklı olduğu hissediliyor... (Burada yorumda bulunmamın amacı Saygın Bey'in yapılan bütün eleştirilere bir karşılık vermesi herkesi aynı mahalleden zannetmesinden kaynaklı idi) Belki aynı mahalleden olabiliriz evet. Fakat gören gözler,işiten kulaklar,hissettiğimiz kalpler farklı farklı olup aynı noktada buluşan insan sayısı oldukça fazla.. Umarım sinirlenmek yerine bizlere hak verirsiniz.. Saygılar..
-
Kürk Mantolu Madonna / İstanbul Tiyatro Topluluğu