Oyun 2 perde / 2 saat 5 dakika/ dram
İlk perde etkileyici idi. Katı kuralları olan, kanunları sonuna kadar uygulayan, olayları ya siyah ya da beyaz olarak değerlendiren. Grileri ve olasılıkları olmayan bir Ağır Ceza Reisi ve aslında masum olan ancak idam cezasına mahkum bir genç. Oldukça özel ve derin anlam içeren bir çok diyalog vardı.
- Reis bey, bu dünya dört köşe değildir. Mühürlü kalbinizin bir gün açılmasını dilerim.
-Reis bey, siz ağlayamazsınız. Ağlayabilseydiniz anlardınız.
İkinci perde ise merhamet temalıydı. Reisin vermiş olduğu hatalı idam kararının ardından yaşadığı değişimi ve vicdan muhasebesini izledik. Bir eleştirim yönetmene 1.perdede resmen taş kalpli olan Reis, 2. perde başladı ve ani bir dönüş ile pamuk kalpli oldu. Bu geçiş hiç sağlanamamış, olmamış, havada kalmış. Reis beyi oynayan oyuncu da aşırı kibirli ve dik duruşunu kaybediyor ve vicdanı rahatsız bir kişiden çok bitik, herşeyini yitirmiş bir kişi gibi oynuyor. Tabi benim görüşüm. Yani daha inandırıcı bir geçiş olabilirdi. (hem oyuncu hem de reji açısından) .
Kötü oyunculuklar vardı. Kilolu ve yaşlı olan bar kızı evlere şenlik idi. Sanki sözlerini unutuverecekmiş gibi biran önce söyleyeyim kurtulayım durumundaydı .Ayrıca beden dilini de hiç kullanamadı. Bir de göze batan Reis beyi yargılayan kadın hakimdi. Ben de hiç konuşmasın gibi bir duygu oluştu. Bazı vasat oyuncular da vardı. YANLIZ Savaş Tamer tabiri caizse 5 dk bile oynasa varlığı hissediliyor. Müzisyenler hoş ve keyifli sahne geçişleri sağladılar. Dekor ve ışık bence iyiydi.Çok kısa bir süre "Seyyan Hanım" (yanılmıyorsam, öyle algıladım) çalındı. Bu da hoş bir detaydı
KALP DEDİĞİMİZ, BÜTÜN GÜCÜMÜZÜ VEREN ESRARLI TULUMBAYI NASIL KIRAR PARÇALARSINIZ?
Reis Bey / Ankara Devlet Tiyatrosu