Jonas'la Evlenmek bir reality show tadında dört kişinin "Jonas" adlı kişiyle evlenerek ülke gerçekelri, kasvetinden kaçmak için hayatlarını kurtarma isteklerine dayanan bir oyun. Aşalım Bunları'ndaki performanslarını beğendiğim Ceren Kaçar ve Görkem Örskıran'ı bu oyunda da görüyoruz. Ancak oyunun esas parlayan yıldızı Ezo Şara Uray. Uray ve Senay Arslan'ı ilk defa sahnede izledim. Herkesin performansı tatmin edici ve ülkenin çeşitli ezilen kesimlerinden gelen insanları; yani anaakım herhangi bir reality showda kolay kolay göremeyeceğimiz insanları gorüyoruz: girişimci/vegan kadın, Kürt bir erkek, queer birey ve performans sanatçısı bir kadın. Dekor, kamera, green screen kullanımı, ses tasarımı oldukça akıllıca kullanılmış. Ayrıca barkovizyonla yansıtılan yarışma ekranları ve yazıları da oyunun mizahını destekliyordu. Oyunun meselesi "Jonas"la evlenmektense gerçekten çözümün yurtdışına gidip gitmemekte olduğunu sorgulaması ve bu dört kişi üzerinden ülkede yaşanan sosyopolitik, ekonomik çöküntülerin hepimizin üzerine ne kadar sindiğidir. Ancak netice yerine "önümüzdeki haftanın yeni bölümü"ne bırakıyor her şeyi. Sanki sonu üzerine yeterince düşünülmemiş ve geçici olarak bununla idare edelim hissiyatı oluşturan bir sonla bitirmişler. Maral Ceranoğlu'nun hareket tasarımı Bauman'ın akışkanlığının hareketlere yansımış hali hissiyatını uyandırıyor. Aslı Ekici'nin kalemi festivalin en tatlı ve ponçik; ancak Akademiklink videoları kadar ülke gerçeklerini sarkastik bir tokatla sunuyor. Sadece oyunun / yarışmanın son etabı, klozet ve toplu klozette yapılan reklam ile ev / stüdyonun birbirine girmeleri biraz daha biçimlendirilebilirmiş. Bu sene mutlaka izlemelisin dememe ramak kalmış bir oyun. Bazı yerler havada kalıyor. Biraz daha derli toplu hale getirilirse senenin en nitelikli oyunları arasında yerini alabilme potansiyeli mevcuttur
Jonas'la Evlenmek / Reka Kolektif