-
-
Çok çok çok ama çok kötü bir şeydi.. Ne yazık ki oyun diyemiyorum.. Çok üzgünüm.. Baş rol.. Tek nefeste konuşmaya çalışıyor, hiç mi nefes çalışmadın.. Nefes bitince alakasız yerde nefes alıp anlamsız vurgular yapıyor.Dekor koy dekor topla.. Sürekli..Arada yanlış ses kayıt girsin.. Dekoru yanlış koy, oyuncu tek cümle için oyın içinde dekor düzelt. Sonra tek cümle söyle çık.. Diğer oyuncu bu arada bekliyor filan..
-
Muhtemelen ben bunları yazarken oyun bitmiştir, bilemiyorum. Hayatımda ilk defa bir tiyatro oyununun arasında salonu terk edip eve döndüm.
Anlatıcı karakterin hiçbir imla ve vurguya yer vermeden, nefes almadan repliklerini söylemesiyle başladı rahatsızlığım. Tiyatrodan ziyade hızlı okuma yarışmasına katılmış gibiydi. Bu durumdan dolayı oyundan zaten kopmuşken, üstüne ardı arkası kesilmeyen dekor değişiklikleri geldi. Sahne süresinin iki katı karanlıkta dekorların değiştirilmesini izledik. Birinci perdenin sonuna doğru, yine bir dekor değiştirme arasında, anlatıcı kişi sesli kitap olarak dinletildi. Sonunda düzgün diksiyonda dinleyeceğim diye sevinmeye kalmadan fark ettim ki, sesli kitabı da yanlış yerden başlatmışlar.
Size 'tamam bu oyun sahnelenmeye hazır ve uygun' tatminiyetini yaratan unsur neydi bilmiyorum ama izleyici için para ve zaman israfıydı sadece. Kadıköy Halk Eğitim merkezi gibi bir kurumda ben hiçbir zaman oyunun yorumlarına bakıp bilet almamıştım, orada oynanan bir oyunun bu kadar vasat ve ehemmiyetsiz olabileceğini düşünmemiştim. Tiyatroya ve Kadıköy Halk Eğitim Merkezine olan güvenimi sarstınız.
-
Buse Hanım, ortalama puanı artırmaya çalışmayın. Yukarıda yine yüksek puanlı yorum girmişsiniz birden fazla. İnsanları yanıltıcı bilgi veriyorsunuz.
-
Yorumlara bakma gereği duymadan gitmiştik konunun güzel olduğunu bildiğimiz için. Keşke baksaymışız ve gitmeseymişiz dedik. Sırf bu yüzden üye olup fikrimi belirtmek istedim. Işık kimi zaman erken kimi zaman geç açılıyordu, kimisi çok kısa pek çok sahne ve çok uzun sahne geçişleri vardı. Sahne kararıyor, alakasız ve iyi mixlenmemiş bir klasik müzik mixi açılıyor ve uzun bir bekleme eşliğinde sürekli dekor değişiyordu. Hem bu geçişler hem de sahnelerin içinde bulunan uzun sessizlikler seyircinin oyunun içine girmesini imkânsız hale getiriyordu. Maalesef çok amatörceydi, hiç zevk alamadık. Oyuna dair beğendiğimiz tek şey Maria Puder’i canlandıran kişinin oyunculuğu oldu.
Kürk Mantolu Madonna / İstanbul Tiyatro Topluluğu