"tiyatro89", bir avuç genç tiyatro sevdalısının, "kalas, heves, sahne ışığı ve tozu" bağımlılıkları nedeniyle 2017'de kurdukları yeni bir topluluk. Yazdığı oyunlar ülkemizde basılan ve sahnelenen Romen yazar Matei Visniec'in bu oyunu, genç ekibin ilk çalışmaları. Bu oyunu, yanlış hatırlamıyorsam, 1998-1999 sezonundan başlayarak birkaç sezon İst. Dev. Tiyatroları, Müge Gürman rejisi ile Levent Öktem (Nicollo), Özkan Uğur (Filippo) ve Mehmet Güleryüz (Peppino) gibi büyük ustalardan oluşan dev bir kadro ile sahneledi. Bu oyun, tüm metin analizlerinde Beckett'in "Godot'u Beklerken"ine benzetilen ve onunla karşılaştırılan "absürd tiyatro"ya yakın bir metin. Bu nedenle tahmin ediyorum ki oyundaki tiplemeler ve yorum da hep Godot tarzına yakın oluyor. Bence metin olarak, plastik oyunculuk, biraz mim yeteneği ve performansı gerektiren, ayrıca karakter ve tipleme zorlukları içeren çetin bir oyun denilebilir. Tiyatro89 tüm bu zorlukların üstesinden hakkıyla gelmiş. Özellikle Nicollo rolünde Candaş Çetinkaya'nın performansı ve mimikleri (aynı zamanda makyaj ve kostümü de) çok başarılı. Tiyatro89'a "iyiki doğdun" diyerek, uzun bir ömür, bol alkış ve bu oyundaki başarılarının artarak sürmesini diliyoruz. Önümüzdeki sezonlarda da çok güzel işlere imza atacaklarına inanıyorum. İzlemeye devam. Teşekkürler...
"tiyatro89", bir avuç genç tiyatro sevdalısının, "kalas, heves, sahne ışığı ve tozu" bağımlılıkları nedeniyle 2017'de kurdukları yeni bir topluluk. Yazdığı oyunlar ülkemizde basılan ve sahnelenen Romen yazar Matei Visniec'in bu oyunu, genç ekibin ilk çalışmaları. Bu oyunu, yanlış hatırlamıyorsam, 1998-1999 sezonundan başlayarak birkaç sezon İst. Dev. Tiyatroları, Müge Gürman rejisi ile Levent Öktem (Nicollo), Özkan Uğur (Filippo) ve Mehmet Güleryüz (Peppino) gibi büyük ustalardan oluşan dev bir kadro ile sahneledi. Bu oyun, tüm metin analizlerinde Beckett'in "Godot'u Beklerken"ine benzetilen ve onunla karşılaştırılan "absürd tiyatro"ya yakın bir metin. Bu nedenle tahmin ediyorum ki oyundaki tiplemeler ve yorum da hep Godot tarzına yakın oluyor. Bence metin olarak, plastik oyunculuk, biraz mim yeteneği ve performansı gerektiren, ayrıca karakter ve tipleme zorlukları içeren çetin bir oyun denilebilir. Tiyatro89 tüm bu zorlukların üstesinden hakkıyla gelmiş. Özellikle Nicollo rolünde Candaş Çetinkaya'nın performansı ve mimikleri (aynı zamanda makyaj ve kostümü de) çok başarılı. Tiyatro89'a "iyiki doğdun" diyerek, uzun bir ömür, bol alkış ve bu oyundaki başarılarının artarak sürmesini diliyoruz. Önümüzdeki sezonlarda da çok güzel işlere imza atacaklarına inanıyorum. İzlemeye devam. Teşekkürler...
Küçük Bir İş İçin Yaşlı Bir Palyaço Aranıyor / Seksendokuz