Küçük sahne için tasarlanmış olan oyunu sürekli 18:00'de oynanması nedeniyle yetişemeyip bir türlü izleyememiştim. Kısmet, bugün AKM Opera Salonunda izleme şandım oldu.
Can Atak'ı ilk kez bir oyunda izledim ve performansını çok beğendiğimi söyleyebilirim. Koskoca Opera Salonunda oynamasına rağmen oldukça iyi bir performans sergiledi. (Bu oyunu opera salonunda neden oynama kararı alındı o da ayrı şaşırtıcı bir konu gerçi.)
Oda tiyatrosuna göre tasarlanmış dekor ve yapıma rağmen koskoca salonda o kadar sırıtmadı ve iyiydi ki bence yazar, yönetmen ve oyuncuyu bu deneyim için ayrı ayrı tebrik etmek gerekiyor.
Değer, değersizlik, kendini ifade etme/edememe, insani tarafımızla egomuzun çarpışması, hayatta önemsediklerimiz ve önemsediklerimizi bizim kadar önemsemeyenler gibi pek çok gelgitli konu çok iyi bir metin ve tadından yenmeyecek bir performans ile anlatılıyor.
Bulursanız kaçırmayın derim.
Alkışı bol olsun.
Dekoru dışında çok bir eleştiride bulunamayacağım, ortalamanın üzerinde oldukça iyi bir oyun. Canlı orkestra ve şarkılarla güzel bir müzikal. Daha önce Sidikli Kasabası, Düğün Çorbası gibi muhteşem dekorlu ve prodüksiyonlu müzikaller sergileyen devlet tiyatroları bu sefer biraz daha basit bir dekor kullanmayı tercih etmiş.
İki annenin ve kan kardeşlerin oyunculukları muazzam. Özellikle çocukluklarını muhteşem oynuyorlar. Sadece, bir zamanların Gerçek Kesit'indeki Perihan Savaş gibi bir anlatıcıya gerek var mıydı ona karar veremedim. Daha sade anlatımlı bir anlatıcı olabilirdi sanki. Anlatıcı sahneye girdiğinde konuşmadan germeyi başarıyor. O konuda alkışlanmalı. :))
Genel olarak sıkılmadan izleyeceğiniz bir müzikal. Sonu da bana göre ters köşe.
Alkışı bol olsun.
Oyunda korku unsuru sadece ses kullanımıyla geçiyor seyirciye üzgünüm ama hayal kırıklığı benim için. Bazı sahnelerde ışıkla birlikte öylesine yüksek ses kullanılmış ki (oyuncuların sesi değil, ses sisteminden verilen çığlıklar) zaten irkilmemek mümkün değil. Bununla oyun korku kategorisine girmiyor. Oyuncular da yüksek bir performans sergiliyor ama tekst akıcı değil, sürekli içinde kalabilmek için çabalamam gerekti.
Çarpışma / İstanbul Devlet Tiyatrosu