Shakespeare’in III. Richard oyunu tarihsel, önemli bir tragedyadır . İngiltere tarihini eserlerinde sıklıkla kullanan yazar, III. Richard karakterini ortaya çıkarırken Holinshed’in anlatımlarından yararlanıp yeni bir kral karakteri ortaya çıkarmıştır. Richard karakteri yaratılırken, tarihsel kaynaklardaki Richard’a göre kusuru daha fazla olan bir bedenle tasvir edilmiştir. Richard kısa boylu, sıska, kambur, bir kolu sakat, sağ omzu düşük, sert yüzlü, kötü huylu, kıskanç biridir. Doğumu sırasında ters döndüğü için annesi çok acı çekmiştir ve Richard olağandışı bir şekilde ağzında dişle doğmuştur. Shakespeare bu fiziksel kusurları ve hikayeyi öyle bir köpürterek yazmış ki oyunu bu hikayeyi bilmeden kim anlayabilir diye düşündüm.
Çünkü Shakespeare gibi bir yazarın zaten dramatik yapısı yeterince şiirsel ve olay örgüsü bazı oyunlarda karmaşıklaşırken bir de neden bu ekip iyice karmaşıklaştırmak istemiş anlayamadım. Hikayeyi bildiğim halde bazı kısımları gerçekten anlayamadım. Oyun içinde bitmek bilmeyen oyunlar… çok yorucuydu.
Tüm bunların üzerine kötü oyunculuklar eklenince gerçekten çekilmez oldu.
Ama yine de her şeye rağmen tiyatro için böyle bir prodüksiyon yapılması bile takdirlik.
Ünlü oyuncu görmektense iyi oyuncularla bunu izlemeyi tercih ederdim. O kadar çok detay var ki anlatmak bile zor geliyor. Mesela Desdemona karakteri neden var? Neye hizmet etti? Oyunculuk mu? Konu mu? Ne? Ya da Drag Gueen? Bunun gibi bir sürü detay var. Ama orkestra gibi muhteşem detaylar da var.
Sanırım oyun sonundaki Okan Bayülgen söyleşisi için bu kadar ilgi görüyor diye düşünmeden edemedim.
Richard / Dada Salon Kabarett