Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Gürel Art Space sanatseverlerin büyük beğenisini kazanan karma sergilerine ‘Klasikler’ ile devam ediyor. 24 Şubat Cumartesi günü açılacak sergi, özel bir sanatçı ve eser seçkisi ile izleyicilerini adeta zamanda yolculuğa davet ediyor. Sergide, ağırlıklı olarak 20. yüzyılın başlarında üretilen klasik eserlere yer verilecek.
‘Kla DEVAMIsikler’ sergisinde yer alan birçok eser Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti’nin zengin tarihine ışık tutar nitelikte. Farklı resim tekniklerindeki ustalığına ek olarak Süreyya Operası gibi birçok binanın iç süslemelerini yapması ile ün kazanmış Naci Kalmukoğlu’nun ‘İstanbul’un Fethi’ isimli eseri, sanatçının fetihin 500. yılı için ürettiği ve Osmanlı Donanması’nın Haliç’e karadan indirilişini ayrıntılı biçimde gösteren özel bir yapıt. Münif Fehim ve Fuad’ın eserleri ise Osmanlı döneminin sosyal yaşamına ışık tutuyor. 1912 yılında vefat eden ilk kadın ressamlarımızdan Müfide Kadri’nin ‘Barbaros Hayrettin Zırhlısı’ isimli eşsiz tablosu, sanatçının kısa ömründe ürettiği az sayıda eserden biri. Türk resminin önemli kimliklerinden Malik Aksel’in 1937 tarihli ‘Orta Oyunu’ isimli tablosu ise bu sanatın önemli unsurlarını başarılı bir şekilde bir araya getiren başyapıt niteliğinde bir eser.
‘Klasikler’ sergisi izleyicilerini çıkardığı zamanda yolculukta sanatseverlere tarihin önemli figürleri ile tanışma şansı verecek. Çallı kuşağı ressamlarının portre konusundaki büyük ustalarından Feyhaman Duran, sergide yaşamının farklı dönemlerinde ürettiği iki portre ile yer alıyor. Pertev Boyar’ın ‘Türk Ressamları’ kitabında “mahir bir portre ressamı” olarak değerlendirilen Tekezade Sait Efendi’nin 1902 tarihli ‘Testili Kadın’ isimli eseri, sanatçının bilinen en büyük eserlerinden biri. Asker ressamlar kuşağından Şehit Hasan Rıza Bey’in kendisi gibi ressam olan arkadaşı Kaymakam Halim Bey’i konu alan 1908 tarihli portresi ise resme gönül vermiş, trajik yaşam çizgili, iki seçkin Osmanlı aydınını bir araya getiren ve ‘Muhayyel Asker Ressamlar’ kitabının kapak resmi olmuş bir eser. Uzun yıllar Güzel Sanatlar Akademisi’nde minyatür ve tezhip hocalığı yapan Hüseyin Tahirzade Behzad’ın minyatürleri ise tekniklerinin gelişmişliği ve estetik değerleri ile dikkat çeken yapıtlar. DAHA AZ GÖSTER