Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Columbia School of the Arts’dan (Columbia Sanat Fakültesi) MFA (Güzel Sanatlar Yüksek Lisans) ve School of Visual Arts’dan (Görsel Sanatlar Okulu) BFA (Güzel Sanatlar Lisans) derecelerini almadan önce Brown Üniversitesi ve Columbia Law School’a (Columbia Hukuk Fakültesi) devam etti. New York ve İstanbul’da yaşıyor.
Uras, resimlerinde ve seramik işlerinde, Doğu-Batı çatışması paradigması bağlamında kadınların statüsü ve kültürün genellikle tüketicilik ile aşılandığı küresel bir neo DEVAMIliberal dünyadaki değişken cinsiyet ve sınıf yapıları gibi konuları araştırır. Dev minyatürleri andıran anlatı-odaklı tuvallerinde Uras, Sürrealist görüntüler, Ekspresyonist renk ve arabesk motiflerin bir sentezi ile düzenlenmiş mekânlar kurgulayarak, bizim çağdaş toplumumuzu tüm görsel fazlalıkları ile yansıtan iğneleyici toplumsal eleştiri yapar.
Dahası, Uras’ın seramik işleri modernite ve gelenek arasındaki çatışmayı ele alır. Yüzyıllar önce Osmanlı İmparatorluğu’nun en meşhur çini ve seramiklerinin üretildiği İznik’teki (Nicaea) İznik Vakfı’nda mahalde çalışan Uras’ın heykelleri, İznik’in nonfigüratif görsel söz dağarcığını kadın bedeni ile birleştirir. Geleneği altüst ederek karmaşık olan geometrik ve natüralist desenler, kadın bedenini andıran biçimleri ile hızla modernleşmekte ancak geleneksel olan bir toplumdaki dişilik düşüncelerini imgeler. DAHA AZ GÖSTER