Metnin gerçekten ucuz bir 'American Humour' niteliği taşıdığını düşünüyorum. Neredeyse hiçbir şey anlatmayan bu metnin seçilme motivasyonunu gerçekten merak ediyorum. Kendilerine oyun alanı sağlayan; 'bol karakter geçişleri var bunu kullanabiliriz, bizim için de bir deneyim olur' denilmiş olabilir. Yunus Eski kötü bir oyuncu değil. Ancak zaman geçişlerinde problemleri var. Yönetmenin gözü burada devreye girebilirdi (ancak kendisi). Hazal Arduç'u bu konuda daha az başarılı buldum. Oyunun dramaturgisinde de yer yer problemler söz konusu. Örneğin erkek karakterin neden sürekli bir yerlere tırmanma gereksinimi duyduğuna dair oyunda hiçbir şey yok. Kadın karakterin neden sürekli erkek karakterden sakındığına dair de hiçbir şey yok. Her şey çok flu. Problemler çoğaltılabilir.
50 dakikalık, tek perde, tek kişilik, yüksek enerjili, gençlik dolu bir oyun. Oyunun kendi kısa açıklamasında dediği gibi “bir büyüme ve öğrenme serüveni”.
Yazarı, oyuncusu aynı olan tek kişilik oyunlarda, oyuncu performansında, doğallığında, duygusunda, tonlamasında, özdeşleşmenin daha yüksek olduğunu düşünürüm çoğunlukla. Berfin Ertan, daha kapıda karşılayarak, o yüksek enerjisiyle bizleri içeriye buyur ederken, bunu hissettirdi bana. Kapı kapandıktan beş dakika sonra da artık o mahalledeydim, adadaydım. Tek sorunu yuvarlak olan adalar… Kendisini tebrik ediyorum, kocaman alkışlar. Enerjisiyle, beden ve ses hakimiyetiyle, sahneye çok yakışıyor. İlk izleyişimdi, son da olmayacak.
Yönetmen koltuğundaki Hakan Emre Ünal, yine güzel dokunuşlarıyla oyunu, oyuncusunu parlatmayı başarmış bence. Güzel reji, başarılı bir proje. Seyircisi, ışığı, alkışı bol olsun.
Oyunun hikayesine gelecek olursak, hikayemiz 15 yaşındaki bir kardeşimizin evinde, müzik eşliğinde başlıyor. Sirtaki… Belki de değildir. Ama ne önemi var. Önemli olan nasıl hissettiğin, öyle değil mi güzel kardeşim? 15’inden 18’ine kadar ki mahalleni, mahalleliyle ilişkini, arkadaşlarını, sevincini, ağlamanı, aşkını, heyecanını, okulunu, öğretmenini, anneni, babanı, dürboyu, kuzenin abiyi, intoyu, ve daha nicelerini ne güzel anlattın bize be. Gözümüzün önünde büyüdün ve o kapıdan 18 yaşında bir genç kadın olarak çıktın. Yolun açık olsun. Rakıyı çok kaçırma, hayatını dilediğin gibi yaşa. Hadi eyvallah.
Keyifle izleyeceğiniz, bol bol güleceğiniz, tatlı, enerjik bu oyunu listenize mutlaka alın. Şimdiden iyi seyirler.
Talihsiz Çocuk Parkı Yaralanmaları / sfrpztf