Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Merhaba Tolga Bey yorumunuzu yeni gördük teşekkür ederiz bir üstteki yoruma göre daha üsluba dikkat edildiğini görmek bizi bir nebze olsa sevindirdi amma lakin bazı yerlerde hakkısızlık edildiğinin kanaatindeyiz. Bu sayfada 10 Nisan daki oyundan sonra arka arkaya iki yorum yapılmış ve ikisi de cevap hakkı doğuran türden. Oyunumuz farklı bir bakış açısıyla ve alışılmışın dışında bir metin ve anlatım tarzına sahip olabilir. Bu da oyunun özgünlüğünü ortaya çıkarır. Kimine göre anlaşılması da güç olabilir bu da kabulümüz oyununun her seyirciye hitap etmemesi de kabulümüz amma lakin ilk defa bu kadar sert bir yorumla karşılaştık. Oyuncumuzun en güvendiği alan sestir. Oyunda her bir şarkı farklı sesle ve duyguyla söylenir. Yaptığınız yorum gerçekle bağdaşmamaktadır. Oyuncunun ses tonu size hoş gelmemiş olabilir ama şarkıların doğru söylemediği anlamına gelmez ki oyun neredeyse şarkılar üzerine kurulmuştur, canlı ve çıplak sesle söylenir. Oyunun kendi dinamiğinin yüksek olduğunu farketmişsinizdir ki bu ciddi bir kondüsyon ve nefes gerektirir. Dediğimiz gibi oyuncumuzun en güvendiği alan olmakla beraber o kadar kötü şarkı söylese bu kadar insan oyunu izlemiş ya da oyun bunun üzerine mi kurulu olurdu. Bu alanda iddialı olmakla beraber iddialı olmayı sürdürmektedir. Diğer bir eleştirinin ise su içme meselesi. Ve haksızlık edildiğini düşünüyoruz. Çünkü neden? Oyuncumuz hikayeyi anlatırken ya da yaşarken bir anda durup su içmiyor ki... Oyuncumuzun oyun dinamiği içerisinde belirlediği yerler var.O da bölüm bitişidir ve arkası dönüktür su içerken. Yani tekrar söylemek isteriz ki olay akışında durup olayı kesip seyircinin gözünün içine bakarak su içmiştir ki gerekirse bu da yapılabilir bizce bir ihtiyaçsa amma lakin her su içiş bölüm bitiminde ve arkası dönük olarak bu eylem gerçekleştirilmiştir. Açıkçası bunca yıllık tiyatro geçmişimizde ve deneyimizde daha estetik nasıl su içilir yöntemini bilmiyoruz. Bunun için yeni yöntemler geliştirme çabası içinde olacağımızı bilmenizi isteriz.
Sevgili Tolga Bey bunların dışında oyuncumuzun samimeyetiğine ve performansına dair özenli yorumunuza teşekkür eder ve Tiyatro Pan instagram hesabını incelemenizi oyun yorum ve şarkı söyleme özelliğimizi değerlendirmenizi isteriz
Merhaba Ayça Hanım yorum ve eleştiri adı altındaki asılsız iddialarınızı karalama yazınızı nefret söyleminizi yeni görmüş olmakla birlikte Tiyatro Pan olarak kendimize bir cevap hakkı doğduğunu düşünerek bu yazıyı kaleme almak istedik. Normalde ve bugüne kadar seyirci yorumuna hiçbir zaman karşılık vermemişizdir ama sizin nefret söyleminize karşılık vermek gerektiğini düşünüyoruz belki de biz size cevap vererek bir paye vermiş olabiliriz bu paye bir farkındalık yaratacaksa bizim için hiçbir sorun teşkil etmez. Öncelikle oyun bir "bayan" oyunu değil bir KADIN oyunudur. Bunu düzeltmek isteriz. Oyun size hitap etmemiş ve beğenmemiş olabilirsiniz başımızın üzerinde yeriniz var bu anlamda. Oyun herkes tarafından kabul görecek herkes tarafından sevilecek diye bir iddiamızsa hiç olmadı ki bunun dışında sizin yorumunuz kadar hiç olumsuz eleştiri almadık bilakis oyuncu performansının üst düzeyde olduğu yorumlarını aldık ki bu da sizi ikna çabası değildir. İkinci olarak kostüm yırtık değildir ve eşofman değildir evet oyuncu çorap giymiştir. Bu oyunun kalitesini mi belirler? İçeriği ne kadar etkiler? İçeriğin anlamsız olduğunu yazmışsınız belli ki size hitap etmemiş ya da yeteri kadar bilgi birikimine sahip değilsiniz. Şamanizme bir göz atmanızı ve oyundaki mitolojik kadın karakterleri araştırmanızı istirham ederiz. Bu bağlamda baktığımızda içerik ve söylem birbiriyle paraleldir.Oyun her bir bölümde mitolojik kadın karakterler üzerinden güncel kadın sorunlarını anlatır. Bu parçalı anlatım ve yoğun duygular size hitap etmemiş ve empati kuramamış olabilirsiniz ki oyun her bir bölümde seyirci empati kurabilsin üzerinden kurgulanmamıştır. Çünkü birçok tiyatro tekniği oyunun içinde mevcuttur oyunun yapısı gereği. Oyunda groteks ögeler, yabancılaştırma efecti, hikaye anlatıcı lığı, bir objenin farklı kullanım olanağı seyirlik anlatım tarzıyla hayata geçirilmiştir.Tekrar söylemek isteriz ki bu size hitap etmemiş olabilir. Bir diğer konu ise bahsettiğiniz "tekrar" oyun bu tekrar üzerine kurulu ve döngüsel bir zamanı anlatıyor oyun kendi içinde bunu hiç saklamıyor zaten açık açık oyunun kendisi söylüyor. Her oyunun tekniği tarzı farklıdır. Bu da her oyunun kendi özgünlüğünü yaratır. Hiçbir tiyatro seyirciyi seyirci koltuğuna zincirle bağlanmış değildir oyun size hitap etmediyse usülünce oyundan çıkma özgürlüğünüz vardır sadık bir tiyatro seyircisi olarak bunu biliyor olduğunuzu düşünüyoruz amma lakin kalmayı tercih etmişsiniz bu da tamamen sizin sorumluluğunuzdadır. O gün birçok seyirciyle oyun sonrası seyirciyle sohbet edilmiş ve takdir ve beğeni alınmıştır aynı zamanda ki bizler geceyi son derece keyifli bitirdik çünkü güzel bir oyun geçti bizim için. Diğer bir konu müthiş detone oyuncumuz yıllarca şan ve müzik eğitimi almış donanımlı bir oyuncudur. Oyunda sadece şarkı değil farklı ses geçişleri vardır her bir bölümde duyguya göre söylenir dile gelir. Bu asılsız iddianız karalama boyutundadır. Bu alanda da bilir kişi veya otoriter kişi misiniz merak ettik doğrusu ve Tiyatro Pan'nın instagram hesabına da bir göz atmanızı ve şarkılarımızı dinlemenizi ve hatta Özlem Polat'ın kendi instagram hesabında da birçok şarkı videosu vardır ve bakabilirsiniz... Dans figürlerine de bir sözünüz var üstelik ağır ithamlarla her oyunda gerekliyse bir hareket düzeni veya kareografi olur ki oyunun gerekli bölümlerinde buna yer verilmiştir.
Sadece bize değil İbb ye de lafınız var ki bu hiç ama hiç anlaşılır değil.
Oyunumuz birçok sahnede farklı sosyal kültürel ekonomik yapıda seyirciyle buluşmuş ve içerik - nitelik bakımdan övgüyle yorumlar almıştır. Dediğimiz gibi ve tekrar söylemek isteriz ki instagram hesabımıza bir göz atın.
Bütün bunların dışında pandemiyle beraber tiyatro üreticilerinin geçtiği zor günler ortadayken ve buna rağmen tiyatro üretmeye devam eden tiyatromuzun oyunu hakkında bu karalama yorumu bizi son derece üzmüştür. Oyunun size hitap etmemesini ise saygıyla karşıladığımızı bilmenizi isteri
Geldim Gittim Ben Seni Öldüm / Tiyatro Pan