Bir arkadaşımın davetiyle, oyunu hiç bilmeden gittim. Tiyatro konusunda uzman sayılmam ama farklı tarzların bu kadar uyumlu bir şekilde buluşmasına gerçekten şaşırdım. Hem eğlendim hem de bazı anlarda içim burkuldu. Yaklaşık bir saate sığdırılmış birkaç farklı dünyayı aynı sahnede görmek gerçekten etkileyiciydi. Oyunculuklar da bu sadelik içinde ne diyebilirim... soluksuz izledik.
Hayatın içinde yaşadığımız kaybolmuşluk ve yalnızlık hissini sonuna kadar hissedeceğiniz,çok anlamlı ve insanı giderek içine çeken bir oyundu.Bütün ekibin emeklerine sağlık.
3 farklı hikayeyi biz izleyicilere etkili şekilde anlatan 3 oyuncuyu kutluyorum. Hem sembolik hem de açık anlatım dengesini çok beğendim. 👏🏻👏🏻
Eksilmek, silinmek, görünmemek mümkün müydü ?
Yapımcılığını 1 Oda 1 Tiyatro'nun üstlendiği, Olcay Tanberken'in yazdığı, Aydoğan Temel'in yönettiği " Yerden Yüksek Hikayeler " adlı oyunda Muzaffer Yöntem, Olcay Tanberken ve Venda Altuntaş son derece başarılı, etkileyici yorumlara imza atmışlar.
Neden olmasın ?
Bir saç teli kaderi değiştiriyor, bir uçak koltuğu bulutlara dalıyor ve bir ev yeni kiracısını tahliye etmek istiyor...
İnsanın dünyayla baş etme çabaları ve yerden yüksekte geçen tüm yalnızlıkları, iç içe geçmiş bu tuhaf ama oldukça tanıdık üç karakter ve üç hikayede buluşuyor.
Gerçekte üç kahraman da kimsesiz ve kimliksizdi.Ve " boşalmış dolaplar kadar yalnız ", bir başına.
" Yalnızlık da bir kalabalıktır.."
" Yalnızlık tartılamaz ama bir hacmi vardır."
" Yalnızlığın savunması var mıdır ?"
" İlk ve son sabahın farkı neydi ?"
Geçmişin hayaletleriyle yüzleşmekten yorgundular.Tek istedikleri sadece biraz eksilmek, silinmek, görünmemekti.Bu dramda her şey yerden yüksekte yaşanmaktaydı.O ufunetli yalnızlıklar, hayal ve hayat kırıklıkları da.
Kim demiş her kulede Rapunzel bekler diye? Bu kez kulenin tepesinde bir berber var: Johannes. Yıllarca saç kesti, sessizliği taradı, umudu düzledi. Ta ki bir gün...
KİRACI
Bir adam ve hiç bitmeyen bir “yerleşme” çabası. Yeni bir daire, yeni bir hayat…
Nedim de öyle yaptı, “taşındı”. Gerçekten gitmiş miydi, yoksa hep burada mıydı?
KABİN BAGAJI
Bir uçak dolusu sessizlik, bir kadın dolusu düşünce. Büyük şehre gidiyor, ama varış garantili değil. Ne gökyüzü iniş vaat ediyor, ne zaman durmak bilmeyi.
Aydoğan Temel clawn, kukla ve gerçekçi tiyatro unsurlarını kullanmış ve çok başarılı bir rejiye imza atmış.
" Yerden Yüksek Hikayeler "i izlemenizi öneririm.
Sezonu çok, alkışı bol olsun.!
İnsanın giderek görünmez olduğu hayatın içinden 3 farklı karakter , bazen gülümseme ile , bazen hüzün ile
hikayelerini anlatıyor . Oyuncu performansları bir hikayeden diğer hikayeye geçerken giderek yükseliyor ve
seyirciyi de kendi dünyasına çekiyor . Soluksuz izledim . Tebrikler
Yerden Yüksek Hikayeler / 1Oda1Tiyatro