Oyuna mı tiyatro mekanına mı puan verdiniz?
Amsterdam'da dumanlı bir gecede başlayıp New York'ta devam eden ya da sonlanan 3'lü bir aşk hikayesi. Alttaki yorumları dikkate almayın, 3 oyuncu da kendi rollerinde hem çok inandırıcı hem de gayet göz doldurucu bir performans sergiliyor. Sahnenin bilinçli bir şekilde sınırlandırılmasının sebebi var ilk sahne küçük bir otel odasında, ikinci sahne NYC'de, hap kadar bir apartman dairesinde geçiyor, bizim seyircimiz ille DasDas boyutunda bir ferahlık istiyorsa olaya çok yanlış bir yerden bakıyor gibi geliyor bana.Güçlü bir metin, güçlü oyunculuk ve gayet iyi yönetilmiş bir oyun var. Ayşecan Tatari'yle TV ekranlarından sonra sahnelerde buluşmak güzel bir sürpriz oldu, çok inandırıcı, çok kırılgan bir role soyunmuş :) Gün Koper, inceliklerle donanmış tiyatro yazarında aynı inandırıcılıkta, altta en zayıf halka yazan kişi, lütfen canlandırdığı karakteri tekrar bir düşünsün, ben şunu da anlamıyorum, herkes azılı birer tiyatro eleştirmeni, 40 yıldır oyun yazıp, yönetiyormuş edasıyla, o olmamış, bunu beğenmedim, bence böyle olmalıydı gibi sığ yorumlar yapmakta usta. Bu kadar iyi biliyorsanız buyrun siz çıkın oynayın da görelim diyesi geliyor insanın :) Emeğe, çabaya, tiyatro aşkına biraz saygı lütfen, eleştiri/yorum yapmanın da bir adabı olmalı. Günümüzün sanat ortamında hala tiyatro yapmaya azimli bu küçük ekipleri desteklemeli, alkışlamalı, bazı kusurları da görmezlikten gelmeliyiz ki daha iyileri yetişsin, alkışlanacak işler yapsın. Tüm oyuncular için bir cümle yorum yapıp Ali Yoğurtçuoğlu için yazmamak olmaz, şeytan tüylü hergele rolünde gayet başarılı, ağzından çıkana inanmayın, belki çok dışarı yansıtmıyor ama, aslında gerçekten iyi bir insan o... Tüm ekibi bu güzel oyun için kutluyorum ve alkışlıyorum...
Edip Tepeli başarılı oyunculuğundan sonra Red Light Kışı oyunu ile ilk yönetmenlik deneyiminde, bu alanda da aynı şekilde başarılı olacağını gösteriyor.
Oyunun rejisi de oyunculukları da gerçekten göz dolduruyor. Ayşecan Tatari, Gün Koper ve Ali Yoğurtçuoğlu bence her biri sahnede karakterlerinin hem duygu durumunu hem kişiliklerini büyük bir ustalıkla yansıtıyor.
Açıkçası 3 oyuncuya da bayıldım. Çok iyilerdi, cesurlardı, tebrik ediyorum.. Benim bu sezon seyrettiğim 132 oyun içerisinde kesinlikle başarılı bulduğum ve seyredilmesini tavsiye edeceğim oyunlardan biri..
Ayrıca sahnenin o tasarımının tabii ki bir nedeni var.. Sahnenin yuvarlak bir platformda üzerinde olması çevresindeki cam kırıkları ve kar taneleri şeklindeki tozun sebebi ; oyunu seyrettiğinizde göreceğiniz kar küresi ile sahne tasarımının kar küresi şeklinde olmasından ötürüdür.
Bu sezon yeni açılan bir sahne olmasına rağmen NoAct sahnede seyrettiğim 4 oyundan da keyifle ve güzel bir oyun seyretmenin mutluluğuyla ayrıldım..
Tüm ekibi tebrik ediyorum. Alkışınız ve seyirciniz daim olsun.. Sahnelerden eksik olmayınız..
Çok teşekkür ederiz. Nice üretimlere...
Sevgilerimizle...
Oyunun yazarı Sam Shepard'ın gerçekçi bir sahneleme isteğine bağlı kalan yalın ama etkileyici rejisi ve sahnede 4 oyuncunun da doğal, gerçekçi ve mükemmel performansları ile bu sezonun seyredilmesi gereken oyunlarından biri olduğunu düşünüyorum.
Küçük salonlarda daha önce bu kadar ince ve detaylıca düşünülmüş bir dekor tasarımı hiç görmemiştim.
Ayrıca benim gittiğim gün oyun öncesinde ve sonrasında Özgün Çoban'ı koltuk değnekleri ile gördüm. Bir sakatlık yaşamış ve toplu satış iptali nedeniyle salonda 8-10 kişi olmamıza rağmen oyunu iptal etmeyip sahneledikleri için bu özverileri adına çok teşekkür ederim.
İzlemenizi tavsiye ederim.
Red Light Kışı / NoAct