Fora deneyimli tiyatro seyircisini tatmin edecek güçte bir oyun değil malesef. Son yıllarda dizi oyunculuğu ile tanınan güzel veya yakışıklı gençleri birkaç tecrubeli tiyatro oyuncusuyla sahneye çıkarmak tiyatro adına büyük hata. Bu tecrubesiz oyuncuların diğer donanımlı oyuncuların yanında ne kadar zayıf kaldıkları yönetmenlerin dikkatini çekmiyor olması imkansız. Senaryo, iyi edebiyatçı iyi senaryo yazamayabilirin karşılığıydı, Aileye dair ortaya atılan konuların pek çoğu bir yerlerde kayboldu gitti, Kim ana çatışmaydı, kim yan çatışma birbirine karıştı, karikatürize garson neden vardı neye hizmet etti, Şenay hanım’a niye kimse avrupa yakasındaki fatoş rolünün bittiğini haber vermedi?? Gibi gibi aklımızda deli sorulara 5 kez yere telefon düşüren canımız seyircimizde eklendi. İksv seçim yaparken hangi kriterlere bakıyor bunuda merak ettik.
Tiyatro nedir, nasıl yapılır? Cevabıdır bu oyun. Koltuklarımız biraz arkadaydı, bir de ön sıralardan izlemek isterim. Bilet bulabilirsek tabi ☺️
Prömiyerden yeni çıktım. Ve belki prömiyer olmasından dolayı bilemiyorum bu oyunda bir şeyler çok eksik. Oyunculuk mu, mikrofon kullanımı mı, oyuna hiçbir şey katmayan diyaloglar mı, bir anda değişen karakterlerin yarattığı sıklık hissi mi, aynaların amacının anlamsızlığı mı, bilemedim. Ünlü oyuncuları bir araya getirince olur bu iş dememek lazım. Hiç bitmeyen Türk dizisi seyreder gibiydik. İstanbul Tiyatro Festivali’nde iksv destekli bir oyundan beklentim çok daha yüksekti. Üzdü.
Fora / Luz Creative