Baturay Özdemir'i 'Biraz Daha' gösterisi ile tanıdım. Herhalde geniş kitlelerce tanınmasına vesile olan gösterisi de bu. Siyasi mizahın neredeyse hiç yapıl(a)madığı bir ortamda büyük ses getirdi ve şakalar da gerçekten iyiydi. Son gösterisine de bu referans dolayısıyla gittim fakat 'Biraz Daha' gösterisinin altında kalan bir gösteri olduğunu düşünüyorum.
Yeni standupçıları keşfetmeyi ve takip etmeyi seviyorum. Bu sebeple aralarında kıyas yapabilmek de mümkün oluyor. Kimi, ünlendiği şakaları bırakmazken, ya da sahiplendiği alanı terk etmezken diyelim, Baturay'ın siyasi şakaya sarılıp yalnızca bu kulvardan yürümek istememesi ve bu kadar kısa sürede 4 ayrı gösteri ile seyirci karşısına çıkması gerçekten takdire şayan. Fakat, siyasi şakadan uzaklaşırken, yine bir başka standupçı (Doğu Demirkol) tarafından benimsenen, 'yeni ünlenen standupçının tanıştığı ünlülerle anıları ve metrobüste yaşadıkları' konulu şakalar işin kolayına kaçmak gibi duruyor ve gösterinin mizahını bayağılaştırıyor.
Bir izleyici olarak, bir standupçıdan beklentim, ünlülerle anılarını anlatması değil, benim toplumda farkına varamadığım ya da varıp da, birinin sesli bir şekilde dile getirerek ortaya koymasını istediğim herhangi bir olayı ya da olgu üzerine kendi mizahını yapabilmesi, yani onu farklılaştıracak 'o şaka'yı üretmesi ve bunun aracılığıyla beni güldürmesi. Son gösteride bu durum azınlıktaydı. Gösterinin büyük bir kısmı benim için sönük geçti. Ta ki ikinci yarının son yarım saatine kadar. Evlilik ve çocuklar üzerine yaptığı tespitler ve mizah keyifliydi fakat anlattığı metrobüs anısı ve Teomanla yaşadıklarının artık bu gösterinin konusu olmaması gerektiğini düşünüyorum, çünkü Baturay Özdemir'in dördüncü gösterisi. Bu konulardan sıyrılıp, Türk siyasetinde sağcı ve solcular üzerine yaptığı tespitler, evlilik ve çocuk üzerine yaptığı tespitler gibi, daha 'büyük' konuların üzerine yoğunlaşmasını dilerim. Bu potansiyeli fazlasıyla barındırdığını düşünüyorum.
Baturay Özdemir Stand Up