Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
En önce bugünün Türkiyesinde tiyatro yapmanın me kadar zorlu olduğunu biliyorum. Tiyatrocuların işi hiç kolay değil. O sebeple öncelikle tüm ekibin emeklerine sağlık. Aşağıdaki yorumlarımın sadece yapıcı olmayı amaçladığını, şevk kırıcı olmaktan özellikle kaçınmak istediğimi belirtmek isterim. Sürç-i lisan edersem affola.
Oyunun konusunun taşıdığı potansiyel görmezden gelinemez. Ne yazık ki metinde de dekorda da oyunculukta da bazı pürüzler olduğunu düşünüyorum.
Metinde dinamizm eksikliği hissediliyordu. Bu eksiklik oyunculukla tamamlanmaya çalışılmış gibi geldi lâkin karakterler örneğin Istırap Korosu’ndaki gibi bana geçemedi, anlatılan kişileri sahnede göremedim. Çünkü oyuncuda karakterlere has inandırıcı değişimleri göremedim. İlaveten esasen sebebini ve o sırada neyi izliyor olduğumuzu anlayamadığımız uzun duruşlar vardı. Metindeki gedikler miydi, oyuncu ezberini mi unuttu anlayamadık. Öyle ki oyunu o ana taşıyan konuda ve duygı geçişlerinde kopuşlara sebep oldu her defasında.
Arka dekor, fikir olarak güzel ama sanki bu oyuna ait değil hissi veriyordu. Öte yandan hareketli parçayı ve şalı gayet başarılı buldum. Doğal bir kullanıma olanak veren öğelerdi.
Diğer yandan seyirci ile kurulacak interaksiyon bence çok kritik ve hassas bir husustur. İyi yapılmadığı takdirde zorlama bir his veriyor. Bu oyunda sanki ‘olsa iyi olabilir’ düşüncesiyle rastlantısal şekilde bir yerlere serpiştirilmiş gibiydi. Bir işlev amaçlandıysa da o işlev yerine gelemedi.
Özetle dramatürjide iyileştirmeler gerektiğini hissettim.
Istırap Korosu / BAM