Sergi, sanatçının günlük yaşamında organik bağ kurduğu malzemelerden ürettiği çalışmalarıyla genel çerçevede varoluş meselesine, özelde ise “Sore” kavramı üzerine odaklanıyor. Sanatçı “Sore” başlıklı sergisinde pentürden, heykele ve enstalasyona kadar farklı disiplinlerde ürettiği işleriyle izleyenleri şaşırtmaya devam ediyor.
DEVAMICihanoğlu’nun tüm sanatsal yaratım sürecini besleyen ve bu sergisinde etkisi güçlenen “Yara / Sore” kavramı, onun için
sadece fiziksel bir travmanın ötesinde bir anlam taşıyor ve yaranın psikolojik etkileri üzerine daha çok kafa yoruyor.
Üretimleri insanın doğum anında ana rahminden kopuşuyla başlayan süreçte yaşadığımız yalnızlık hissi, parçalanmışlık ve
ikilem gibi duygulanımların içimizde yarattığı manevi acı ve bu acıya karşı gösterdiğimiz direncin ifadesi olarak okunabilir.
“Sore” sergisinde, hayatın akışında bazen hiç fark etmediğimiz, görmezden geldiğimiz ya da yanından geçip gittiğimiz nesneler, Cihanoğlu’nun tutkuları, özlemleri, fantezileri, ihtirasları ile biçimlenip birer arzu nesnesine dönüşüyor. Kolektif bilinçaltımızın derinliklerinde saklı tutkulardan özlemlere, fetişten, fantezilere, çocukluk anılarımıza kadar yaşamın içinde insanı doğrudan ilgilendiren hemen tüm meselelerin yansıması, Cihanoğlu’nun sanatsal yorumuyla ifade buluyor.
DAHA AZ GÖSTER