Deneyiminizi arttırmak için sitemizde çerezleri kullanıyoruz. Devam ederek Gizlilik ve Çerez Politikamızı kabul etmektesiniz. Detaylı bilgi için tıklayınız.TAMAM
Günümüzde doğa ile savaş halinde olan insanın yarattığı yıkım ve hafızanın silinişe dikkat çeken Suriye'li sanatçı Imad Habbab; Şam, Beyrut ve Türkiye'de ürettiği işlerinde kişisel ve toplumsal hafızanın tarih ve mekânla kurduğu ilişkiyi irdeliyor. Imad'ın resimlerinde şehir silüetlerinin insan portresine dönüştüğü görüntüler tarihle yıkı DEVAMIntıların, yıkıntılarla hayatın, hayatla tarihin bu özel iç içe geçişinin (Orhan Pamuk, İstanbul; Hatıralar ve Şehir) altını çiziyor.
“Kenti parça parça söktükten sonra terkibini yeniden ayarlayarak parçaların konumunu ve duruşunu değiştirip başka türlü yeniden kurgulayan” (Italo Calvino, Görünmez Kentler) Tan Cemal Genç, ritmik ve tek çizgili işleriyle ütopik gelecekten sahneleri gözler önüne seriyor. Yeniden kurgulanan bu yabancı kentlerin politik, ekonomik, teknolojik ve toplumsal ağ ilişkilerinin öyküsünü bir itiraz niteliğinde deneyimlememizi sağlayan sanatçı, ilk bakışta kaotik gibi görünen mekanları çizgisinin sadeliğiyle yumuşatıyor.
Habbab'ın işlerinde parçalarına ayrılan kent Genç'in işlerinde yeniden doğuyor. “Şimdiki Gelecek” sergisinde iki sanatçının geçmişten günümüze taşınan belleği, bu bellek ile bugün nasıl halleştiğimizi ve şimdinin yorumuyla gelecekte nasıl şekilleneceğine dair öngörüleri izliyoruz. DAHA AZ GÖSTER