Nilbar Güreş’in Türkiye’deki ilk kurumsal solo sergisi Kadife Bakış, sanatçının insan ile insan olmayan, gerçek ile kurmaca ve temsil ile soyutlama arasındaki sınırları muğlaklaştıran pratiğine odaklanıyor. Güreş’in erken dönem işlerini yeni eserleriyle bir araya getiren sergi, resim, gravür, kolaj, fotoğraf, heykel ve video gibi farklı m
DEVAMIecralarda üretilmiş çalışmalardan oluşan kapsamlı bir seçkiye yer veriyor.
Hikâye anlatıcılığını eleştirel ve muhalif söylemlerle buluşturan Güreş, insanların, hayvanların, bitkilerin ve mitolojik öğelerin iç içe geçen ve her an yeniden şekillenen ilişkiler içerisinde hayal edildiği renkli bir dünya kuruyor. Özellikle toplumsal cinsiyet normlarını sorgulayan yeni söz dağarcıkları yaratma yönünde güçlü bir potansiyel taşıyan bu eserler, dünyayı kavrayışımızı belirleyen karşıtlık ve çatışma temelli yapıları beklenmedik bağlantılarla yerinden ediyor; yerleşik düşünce kalıplarını aşındırarak izleyiciyi birlikte yaşamanın alternatif yollarını keşfetmeye çağırıyor. Sanatsal pratiğinin başlangıcından bu yana farklı mecraları ve üretim biçimlerini ayrım gözetmeksizin kullanan Güreş, kimi zaman sıkı sıkıya tutunduğu bir fikri çeşitli mecralarda tekrar tekrar işliyor, kimi zamansa farklı mecraları tek bir yapıt içinde buluşturuyor. Sanatçının yapıtının vücut bulmasını sağlayan malzeme ve üretim yöntemlerindeki bu çeşitlilik, ilgilendiği konuların ortak paydasını oluşturan türlerin bir aradalığı, formların melezliği ve ötekileştirilmeye direniş gibi konulara özgü çok katmanlılığı da yansıtıyor.
Kadife Bakış, Nilbar Güreş’in yirmi beş yılı aşkın bir süreye yayılan pratiğine geniş bir pencere aralayarak, sanatçının üretimini biçimlendiren görsel ve düşünsel katmanların izini sürmeye olanak tanıyor.
DAHA AZ GÖSTER