İstanbul Modern, 6. Video Programı’nı, bu önemli çağdaş araçla çalışan dikkate değer sanatçılardan birkaçını sunarak kutluyor. Yüzyıllardan beri tuval, resim sanatının geleneksel yüzeyi; resim de dünyayı çerçevelemenin geleneksel yolu olarak varolmayı sürdürdü. Çağımızdaysa fotoğraf, film ve video, imgeleri yakalayıp hem deneysel hem de k
DEVAMIitlesel mesajlar iletmek amacıyla başvurulan en yaygın araçlar durumuna geldiler.
"Video Sanatı", bir kavram olarak belli bir sanatsal eğilimi göstermez; sanatçıların dünya görüşlerini aktarmak için yararlandıkları plazma ekranları, duvar projeksiyonlarını ve TV monitörlerini de içeren çeşitli teknolojilerin kullanımına işaret eder. Bazı video yapıtları, sunumlarında kullanılan teknolojik aygıtların çerçevesi içinde kalırlarken, bazıları da bu ekranların ötesine uzanırlar ve desenler, heykelsi malzemeler ve başka araçlar da içeren yerleştirmelere dönüşürler.
Düşleri Düşlemek, dört uluslararası sanatçının çalışmalarını bir araya getirmektedir: Pierre Bismuth (Fransa), Fernando Ortega (Meksika), Sergio Prego (İspanya) ve Hale Tenger (Türkiye). Serginin başlığı, yaşamla düşü ayıran çizginin çok ince olduğuna işaret eden Barok İspanyol tiyatro yazarı Pedro Calderón de la Barca’nın "La Vida Es Sueño" (Yaşam Bir Düştür) adlı oyunundan alınmıştır. Sergide yer alan yapıtlar, fantezilerin, gündelik yaşamın içinde saklı olan birtakım gerçeklikleri nasıl günışığına çıkardığını göstermektedir. Yeni görsel, toplumsal ve duygusal alanlar oluşturma yolundaki güzel arzuları dile getiren bu yapıtlar, çağdaş teknolojileri iletişim kurmak amacıyla kullanarak, gerçekliği değiştirmenin ne denli zor olduğuna ilişkin bir farkındalığı ortaya koymakta; görmenin, düşlemenin ve anlamanın olanaklarını araştırmaktadırlar.
DAHA AZ GÖSTER