Ansen, yeni sergisi "Codex Seragliensis: Batlamyus'a Övgü" ile geçmiş serilerine devam niteliğinde yeni bir halka eklerken, güç ve insan odaklı yapıtlarının başlangıç noktasını işaret eden bir seriyle izleyici karşısına çıkıyor.
İslam dünyasında Batlamyus ismiyle bilinen Klaudios Ptolemaios, Yunan gök-bilimci ve coğrafyacı dün
DEVAMIyayı, evrenin merkezi sayan kuramı ile Orta Çağ gök-biliminin temelini oluşturmuş; 2000 yıl öncesine dayanan çalışmaları bugün Codex Seragliensis Gİ 57 kitabında toplanmıştır.
Coğrafi keşifler sonrası tanınan dünyalara odaklanan ve izleyiciyi bu dünyanın gizemli odalarına davet eden Ansen, masalsı ve ütopik kurgularında hükümdar figürlerinin eksenine, etkilerine, tarihi şekillendirmelerine odaklanırken; günümüze miras kalan küresel anlayışın kaynağına da ışık tutuyor. Sanatçının 'güç ve insan' odaklı yapıtlarının başlangıç noktasını işaret eden sergide, coğrafi keşiflerin bilimi, tarihi ve sanatı nasıl şekillendiğini ve bundan sonra nasıl şekilleneceğine dair ipuçları bulmak mümkün.
Her serisinde, farklı materyal kullanımı ve çağrışımlardan yola çıkarken hayranlık uyandıran bir titizlikle sürdürdüğü hazırlık sürecine bu kez tıraş köpüğü eklenen Ansen, hızla eriyip, yok olan malzemenin dezavantajını avantaja çeviriyor. Yer yer emprovize, yer yer kasıtlı müdahalesiyle oluşturduğu formlar, malzemenin yapısal özelliğiyle birleşip, gotik bir etki yaratıyor. Cam üzerine tıraş köpüğüyle çalışarak kompozisyonları oluşturan sanatçı, erime ve deforme sürecini konstrüktif bir yapı ortaya çıkarmasıyla sonuçlandırırken; dijitalde yine beklenmedik malzemeleri de esere dahil ederek şaşırtıyor.
DAHA AZ GÖSTER